Gå til innhold

Innesko til småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barn i ferd med å lære seg å gå, anbefales det så lite skobruk som mulig. Men - hvordan er det egentlig ifht anbefalinger når barnet blir litt eldre? Tenker egentlig på innesko f-eks i bhg. Min 1 1/2 liker slettes ikke innesko, bruker det lite (og det er greit for personalet i bhg). Hva er egenltig best for barnet? (MIn har gått i 7 mnd).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet på småbarnsavd i bhg. Det var et fåtall av barna som brukte innesko - de liker det rett og slett ikke. Vi hadde varmekabler på gulv, men det er jo ikke alle som har. Så er barnet ditt kald på føttene eller det er for glatt med ullstrømper så er det jo greit med innesko.

Så det beste er jo at barnet er fornøyd:)

Ellers anbefaler jeg sandaler som innesko for så små barn. Store tøfler og crocs er helt sikkert ok å gå med, men småbarn sitter mye inne. De sitter på gulvet å leker - da er det best med sandaler som sitter fast på føttene.

Skrevet

Vi har brukt mye mokkasiner. Har best erfaringer med Nowali sine, de sitter best på foten. Har prøvd både de fra Polarn o Pyret og H&M, men de sitter ikke like godt som Nowali.

Skrevet

Vi har bare brukt skinntøfler. Her ønsker barnehagen at de skal ha innesko, ikke fordi det er kaldt på gulvet, men sånn at de har noe på beina feks hvis brannalarmen går. Jeg syns ikke selv det er noe behagelig å gå med vanlige sko/sandaler hele dagen hvis jeg kan unngå det, så jeg regner med at det ikke er noe mer behagelig for sønnene mine, men skinntøfler er like mykt som å gå i sokkelessen, så det er bedre. Stort sett har vi brukt skinntøflene fra Name It.

Skrevet

Tassen bruker sandaler, og det er ikke noe problem. Han orker ikke å ha på seg tøfler, det blir for varmt. Og det er nok best med f.eks sandaler, siden dem sitter fast som ei annen ei skrev her. Merker det selv på tassen, crocs er jo mye lettere å kippe av seg enn sandaler. Så da blir dem sittende på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...