♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Min 2åring våknet en gang i natt og en gang i morgest og var helt fra seg. Skrek og kastet seg frem og tilbake i senga. Alt han fikk i hendene av smokker og vannflasker ble slengt i veggen Prøvde vi å roe han ned eller løfte han opp ble han tilnærmet hysterisk. Holdt på slik minst 30 min hver gang før han tilslutt roet seg. Da ville han på fanget mitt. I morges måtte vi sette på Thomastoget på PC før han roet seg helt. Han virket helt fjern under disse anfallene, vi fikk ikke kontakt. Er det dette som kalles nattskrekk? Eller kan han ha vondt noe sted? Han virket ellers helt fin nå før han dro i barnehagen, spiste godt og var blid og fornøyd på tross av lite søvn i natt.
Gjest amandine Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 http://www.helse-bergen.no/pasient/diagnoseogsykdommer/Sider/nattlige_skrekkanfall.aspx
Espoir Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Det hørtes veldig ut som nattskrekk, ja. Min eldste hadde det en del, men det gikk over da hun ble eldre.
Gjest amandine Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 Vakkerungen hadde da hun var i underkant av to år, var helt vill en periode, og som "førstegangs" var vi litt på tuppa.. Broremann er inne i en periode nå, har vart siden i vår og vært veldig kraftig, tidvis hver kveld og hver tredje time.. Han er 7. Minstemann som er to har hatt et par ganger. Mannen i mitt liv og jeg selv har begge hatt perioder hvor vi har gått i søvne, så det er vel vår feil;) Håper bare det gir seg, ikke lett med barnevakt etc her i huset...
♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2010 Tusen takk for svar og nyttig link! Det passet jo bra. På en måte godt det "bare" er nattskrekk og ikke at han har vondt e.l. Men håper ikke det blir en "vane" her i huset heller.. Trøtt i dag! Er også mitt første barn, så blir fort litt på tuppa når sånt skjer.. Får håpe jeg slapper litt mer av med andremann, men vi får se...er nok litt hønemor av meg..hehe Takk igjen jenter! )
Gjest amandine Skrevet 20. oktober 2010 #6 Skrevet 20. oktober 2010 Vi har oppdaget, spesielt med Broremann, at han ikke husker noe som helst etterpå. Det syntes jeg var godt, for han har det virkelig pyton mens det står på. Tar ofte lang tid før han kan legge seg igjen. Han sloss mot ting, kan prøve å løpe fra oss og er helt vill. Pupillene hans er store som om han skulle vært i stummende mørke selv om han er i et lyst rom. Vi merker at han i heftige perioder er sliten om dagen, og ettersom det er viktig med god og nok søvn, tar vi tidlige og rolige kvelder når det trengs. Har også informert læreren om det, sånn ta skolen er oppdatert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå