Gå til innhold

Da skjedde det vist og jeg ble like skremt.....


februar11

Anbefalte innlegg

Har tidligere lest om alle de som får blødninger etter samleie, men ikke tenkt noe mer over det..Jeg er i uke 23 nå, og i går kveld hadde vi sex, noe som endte med at jeg begynte å blø..kom frisk blod sammen med sæden, (sorry detaljene) i natt var jeg oppe flere ganger på do, og det kom alltid litt, ikke mye men det kiom...nå er jeg vel egentlig bare veldig lei meg, skjønner ikke helt hvorfor, det er normalt dette eller?? Dere andre som har hatt dette eller vært bort i det, noen gode råd? Er veldig fortvilt, holdt meg hjemme fra jobb i dag og...utrolig ubehagelig følelse..har ikke vondt noe spesielt i dag eller noe, men redd er jeg så klart :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

 

Be om å få komme inn til en ultralyd...dem tar alltid inn gravide med blødninger uansett grunn. Men som du selv sier så kom det som følge av samleie så alt er sikkert helt bra med den lille. Jeg opplevde kraftige blødninger etter samleie, det bare fosset blod nedover bena mine og jeg ble innlagt på føden fordi dem trodde det var noe alvorlig grunnet mengden som kom. Men neida, den lille i magen sprellet rundt og hadde det helt topp :) I mitt tilfelle så sprakk det et hematom som hadde oppstått pga morkakas plassering. Ikke noe alvorlig i det hele tatt, men det ble sjekket grundig. Du har jo kommet så langt at du kjenner vel liv derinne også? det er jo i såfall et godt tegn :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg hadde akkurat det samme under samleie... det er ikke noe farlig, Livmoren er veldig blodrik og det skal ikke mye til för det "brister". Da jeg opplevde dette ble jeg kjempestresset og tok alle slags undersökelser. Det som var betryggende for meg å vite var da jordmoren sa at 90 % av de som föder ett velskapt barn blör ilöpet av graviditeten. Hun beroliget meg med at dette var vanlig og at vi kanskje ikke burde ha de "sykeste" stillingene og kjöre hardt på fordi blodkarene i livmoren ( som sagt ) brister veldig lett :)

 

Men lytt til din egen kropp og hvis blödningen ikke gir seg kontakt lege. Jeg blödde flere dager etter sex, da gjerne brunt blod de siste dagene som er ett tegn på gammelt blod. ( beklager detaljene, men tenkte det hjelper deg litt hvis du har det samme)

 

Jeg er förstegangsfödene og er i uke 29.. så alt er fortsatt bra med babyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...