Gå til innhold

Fødebrev


Mamsen<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei :)

 

Jeg har skrevet et sånt brev som ligger klart sammen med helsekortet.

Jeg har skrevet litt om ting som bekymrer meg i forhold til fødsel og min forrige opplevelse med fødsel.

Også har jeg skrevet om hvilke stillinger jeg kunne tenke meg å prøve og hva slags smerte lindring jeg har tenkt på.

Jeg har også skrevet litt om hvordan jeg vil at ting skal foregå rundt fødselen, at jeg er en sjenert person som ikke vil ligge helt naken, at de skal tørke litt av barnet før jeg får det og at jeg ikke vil se på morkaka og det der...

 

Jeg har skrevet mer, men mitt råd er at du skriver ned dine/deres tanker om fødselen, ønsker om hvordan ting skal være og eventuelt erfaringer fra før.

 

Jeg er andre gangs, men skrev ikke brev første gangen og angrer litt på det... men denne gangen har jeg skrevet et og føler at jeg har fått ned det som er viktigst for oss som et par og meg som fødekvinne :)

 

Lykke til med brevet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her får vi et brev med masse spørsmål som skal returneres til fødeavdelingen, nederst på dette skriver vi hva vi ønsker og ikke ønsker under fødselen og rundty sykehusoppholdet. Lenger opp i brevet fører vi opp tidligere fødsler ev. komplikasjoner og masse annen informasjon. Dette gjør at de kan finne frem brevet når vi ringer føden og da vet hva jeg ønsker og ikke ønsker før jeg kommer inn!

Hvis du ikke må fylle ut et sånn skjema hos deg, så er det sikker lurt med et brev som sier hva du ønsker og ikke ønsker. Er ikke alltid man klarer å tenke klart og få sagt det man egentlig ønsker under en fødsel!

Kan være lurt å fortelle den som skal være med deg på fødselen hva du ønske og ikke ønsker også, så er det letter å få frem hva det er du vil!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...