juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Hei.vår familie har vi en vugge som går i arv. Min mamma har hele tiden sagt hun skal sy trekk og for til den. Nå har det seg slik at jeg vil ha ny sånn skumgummi til å ha på innsiden og ny madrass ol.. Dette fordi ingen har ligget i dette på 20 år og vi er mange som har ligget i det og brukt det. Så jeg sa jeg ville ha slikt nytt. Da sa mammaen min at det klarer ike hun å lage så da får noen andre gjøre det. Jeg svarte ok, dette er mitt barn og jeg føler det er mer hygenisk så da får jeg noen andre til å gjøre det eller kjøper ferdi. Hun mente det ville være så vanskelig med ny sånn innmat fordi denne vuggen er så gammel. Det kan da umulig være noe problem å få tak i det eller lage dette.. Så skjønnetr ikke problemet. Hun er rimlig sta, men dette er mitt første barn og jeg vil faktisk bestemme dette selv. Så endte med at jeg sa rett før jeg gikk ut av bilden jaja da får jeg noen andre til å gjøre det farmor vil sikekrt sa jeg, da sa hun med litt sår stemme "å jeg som hadde gledet meg sånn til dette" Hva i all verden? hun er hjertelig velkommen til å sy trekk, men jeg vil bare ha ny innmat til det er det så rart? er jeg virkelig så urimelig? det ble dårlig stemning og stefaren min ble også irritert.. Sorry dette ble langt, men jeg ble lei meg og j* irritert merker jeg... Så er jeg urimelig? hva ville dere gjort?
Gjest Antarctica Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Ja, du er grumpy, hormonell og skikkelig gravid-urimelig! Mange tar ut dronningtaktene i denne perioden, men prøv nå å se det fra mor di sitt ståsted litt. Hun vil gjøre noe fint og hyggelig, men du krever bare noe enda mer!
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2010 Hehe spass ja, nei jeg kan kjøpe innmaten så hun fremdeles får sy, men det ville hun ikke. Sorry for at jeg ikke vil mitt barn skal ligge i godt over 40 år gammel skumgummi brukt til 4 stk... Hun er nok sta fordi hun har barn og ikke jeg så hun vet best, men det er ikke slik i alle tilfeller. Jeg tenker på all midd og drit det er i den innmaten og er slettes ikke urimelig for at jeg vil ha den ny. Hun er sta og egen og vil da heller droppe hele greia enn at jeg får farmor til å sy eller kjøpe innmaten.. Forstår nå jeg ikke er urimelig, men hygenisk. Og hun litt sta. men snill som vil sy noe jeg aldri har bedt henne om engang. Og at hun plutselig nå ikke vil fordi jeg bytter innmaten viser bare ennå mer hvor sta hun er og da får hun la være å sy da.. Værre er det ikke
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg er enig med deg jeg juliea... Ekkelt med gamle madrasser, som har liggi på et loft de siste 20 åra! Mamman din kan jo fortsatt sy om du kjøper innmaten! Ekkelt med midd og andre "sengedyr" og det blir ikke anbefalt at man arver madrasser!
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2010 Takk, ja var nettopp det jeg sa til henne, men hun hadde fått det for seg. Skal snakke med henne igjen i morgen og da forstår hun forhåpentlig at jeg vil ha akkurat slike ting nytt. Det er jo sant det er rett og slett anbefalt med slikt nytt. Og jeg ville ikke brukt gammel selv hvorfor skal da baby ha det. Takk for støtten =)
Ziz Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 Vet du...-si til moren din at du tar med deg det gamle og kjøper ny madrass, så kan hun sy til det På Jysk skjærer de til skumgummi for deg
cilinik Skrevet 20. oktober 2010 #7 Skrevet 20. oktober 2010 Du bør ha ny madrass pga mye muffins som skjuler seg i en gammel madrass. Det anbefales at nyfødte ligger på ny madrass pga allergener fra tidligere skjuler seg i madrassen. Men kommer jo self an på hvorrdan man ev har oppbevart madrassen også i forhold til tidligere barn. Jeg bruker samme madrass til den babyen som ventes nå som storebror brukte, men vet jo selv hvordan jeg har oppbevart den og at den ikke er gammel el gulpet eller tissset ut fra før. I tillegg vasket det + skal ha ovrmadrass på. Men en madrass som er så gammel som den burde vært kasta for mange år siden. Jeg selv ville ikke ha ligget på den heller. Ville din mor ha gjort det???? Så kan ikke se problemet m at du er urimelig i ditt ønske om ny madrass. Dette er for barnets helse det beste. Ikke noe probl å få tak på ny madrass. Så det burde da vel ikke spille noen rolle om hun syr trekk til den nye når hun alikevel skulle så til den gamle....???? Da får du ev si at du ikke vil bruke vugga uten ny madrass/innmat. Lykke til i alle fall:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå