Gå til innhold

Hvorfor får ikke jeg bostøtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grensa? Jeg har jobb, men tjener ca 280 000 i året. Har huslån, som jeg betaler litt over 10 000 i mnd. Strømmen er på rudt 1000 i mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på om det er forskjellig fra sted til sted?

Jeg har utbet. 13000,- i mnd og har husleie på 6200,- Jeg får heller ikke bostøtte

Skrevet

Du tjener for mye. Tror grensa er på rundt 180.000- 200.000 kr.

Skrevet

Sysn det høres litt merkelig ut

Skrevet

Det skal vel taes i betrakning om hvor mye du betaler i huslån/leie + strøm også? Ikke bare hvor mye du tjener?

Skrevet

Mulig de mener at du har for høye bo utgifter. Du har jo et veldi høyt huslån til og bare tjene 280 000 kr i året. Tror også at så lenge du eier så er det krav til boligen. Bla så må den være ganske ny, godkjendt av husbanken osv..

Skrevet

Inntektsgrensa går ved 222 000 brutto når en er en voksen og 2 barn. Du kan plusse på 25 000 om du bor i en av de store byene.....

Og om du er en voksen og ett barn, så er grensa ca 200 000(som du også kan plusse på 25 000 om du bor i en av de store byene).

Så du tjener vel for mye da......

Skrevet

Og ja, det går kun etter inntekt. Ikke hvor mye du har i boutgifter, dersom du er over inntektsgrensene....

Skrevet

Den er 12 år gammel leiligheten, ikke veldig gammel. Jeg tok opp lånet med min ex samboer.Nå sitter jeg med hele lånet alene, men jeg har mine foreldre som hjelper meg slik at jeg klarer å beholde den

Skrevet

Spiller ingen rolle hva du har i boutgifter, hvem som helst kan jo skaffe seg en bolig som er for dyr, alle de kan jo ikke få bostøtte.

Det går bare på inntekt, tjener du over grensen og ikke klarer utgiftene må du skaffe deg rimeligere bolig, Sånn er reglene...

Skrevet

22:24 det skal mye til for å finne seg en bolig under 10000 i mnd da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...