Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Vi kjøpte oss et marsvin i går. Har lest litt om de, men kanskje noen som har hatt eller har det selv kan svare meg her ) Hun er jo klart redd enda, hun er bare 10 uker gammel. Hun prøver å stikke av når jeg skal ta hun opp, men det er vel normalt. Når jeg har henne i fanget og koser med henne så ligger hun helt stille. Rører nesten ikke på seg. Tror hun er veldig redd. Men jeg burde vel bare fortsette å ta henne ut? For ellers blir hun vel aldri vant til oss? Jeg setter hun i buret om hun lager sånne hylelyder. Leste en plass at man ikke burde sette inn sovehuset med en gang, hadde det litt ute i dag men fikk så vondt av henne da hun bare satt i en krok. Hadde hun også litt ute på gulvet i dag, da satt hun mest stille en plass, men da jeg la frem litt grønnsaker spise hun godt på det. Snuste bare såvidt rundt ellers. Hvordan gjør jeg dette rett for å få henne "varm i trøya"? De burde vel egentlig være 2? Så lurer på å kjøpe ei jente til til helgen. Det vil vel bare gjøre ting bedre? Takk på forhånd )
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Hei! kjemebra at du skal kjøpe en til.. Da ble jeg glad! Marsvin er sosiale vesner som ikke trives alene. Så de bør være to eller flere.. Men det er veldig viktig at de har stort nok bur! Det er veldig vanlig at de er redde til å begynne med.. Du bør egentlig bare la henne være helt ifred i noen dager.. Så hun får vent seg på omgivelsene og de nye luktene før du begynner å hemse med henne:) Huset skal du bare sette inn med en gang, sånn at hun føler seg trygg. Så kjøp en jente til, sett de sammen og la de være i fred i noen dager.. Du kan selvfølgelig sette deg ned å snakke med dem osv, men ikke løft de opp:) Mvh. Vetrinær
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Okey, så hun vil ikke bare bli enda reddere når jeg da prøver å kose med henne etter noen dager? Nå ligger hun mest i huset sitt da. Men ser hun har vært ute å spist godt når vi var ute i jobb og bhg. i dag. Men hun vil vel våge seg mer og mer ut av huset kanskje.. Når jeg kjøper et til, vil de bli litt "tøffere" da, eller? Jeg håper jo hun/de blir trygge og kosete marsvin ) Takk så mye for svar!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Hun er sikkert like redd når du begynner å kose med henne om noen dager ja. Men da har hun iallefall blitt kjent med sitt nye hjem.. En ting av gangen vettu:) Hun vil muligens bli litt "tøffere" når hun har en venn ja:) hun blir jo mye gladere, tryggere, sosial og kommer til å trives mye bedre. Da er det sikkert enklere å håndtere henne også. Men om du vil ha skikkelig tamme marsvin så må du holde på masse med begge to:) Men dette kommer seg etterhvert..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Nå er hun forsåvidt veldig enkel, stikker ikke av å slikt som jeg trodde. Men de er vel kanskje stive av skrekk egentlig. Å det er jo ikke noe moro. Ja da skal jeg gi henne noen dager! Trodde det var bra å gi de masse kos med en gang jeg. Men ja, en ting om gangen =P Takk igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå