Gå til innhold

Marsvin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte oss et marsvin i går. Har lest litt om de, men kanskje noen som har hatt eller har det selv kan svare meg her :o)

Hun er jo klart redd enda, hun er bare 10 uker gammel.

Hun prøver å stikke av når jeg skal ta hun opp, men det er vel normalt. Når jeg har henne i fanget og koser med henne så ligger hun helt stille. Rører nesten ikke på seg. Tror hun er veldig redd.

Men jeg burde vel bare fortsette å ta henne ut? For ellers blir hun vel aldri vant til oss?

Jeg setter hun i buret om hun lager sånne hylelyder.

Leste en plass at man ikke burde sette inn sovehuset med en gang, hadde det litt ute i dag men fikk så vondt av henne da hun bare satt i en krok.

Hadde hun også litt ute på gulvet i dag, da satt hun mest stille en plass, men da jeg la frem litt grønnsaker spise hun godt på det. Snuste bare såvidt rundt ellers.

Hvordan gjør jeg dette rett for å få henne "varm i trøya"?

De burde vel egentlig være 2? Så lurer på å kjøpe ei jente til til helgen. Det vil vel bare gjøre ting bedre?

Takk på forhånd :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! kjemebra at du skal kjøpe en til.. Da ble jeg glad!:) Marsvin er sosiale vesner som ikke trives alene. Så de bør være to eller flere.. Men det er veldig viktig at de har stort nok bur!:)

Det er veldig vanlig at de er redde til å begynne med.. Du bør egentlig bare la henne være helt ifred i noen dager.. Så hun får vent seg på omgivelsene og de nye luktene før du begynner å hemse med henne:)

Huset skal du bare sette inn med en gang, sånn at hun føler seg trygg.

Så kjøp en jente til, sett de sammen og la de være i fred i noen dager.. Du kan selvfølgelig sette deg ned å snakke med dem osv, men ikke løft de opp:)

Mvh. Vetrinær

Skrevet

Okey, så hun vil ikke bare bli enda reddere når jeg da prøver å kose med henne etter noen dager?

Nå ligger hun mest i huset sitt da. Men ser hun har vært ute å spist godt når vi var ute i jobb og bhg. i dag.

Men hun vil vel våge seg mer og mer ut av huset kanskje..

Når jeg kjøper et til, vil de bli litt "tøffere" da, eller? Jeg håper jo hun/de blir trygge og kosete marsvin :o)

Takk så mye for svar!

Skrevet

Hun er sikkert like redd når du begynner å kose med henne om noen dager ja. Men da har hun iallefall blitt kjent med sitt nye hjem.. En ting av gangen vettu:)

Hun vil muligens bli litt "tøffere" når hun har en venn ja:) hun blir jo mye gladere, tryggere, sosial og kommer til å trives mye bedre. Da er det sikkert enklere å håndtere henne også. Men om du vil ha skikkelig tamme marsvin så må du holde på masse med begge to:)

Men dette kommer seg etterhvert..:)

Skrevet

Nå er hun forsåvidt veldig enkel, stikker ikke av å slikt som jeg trodde. Men de er vel kanskje stive av skrekk egentlig. Å det er jo ikke noe moro.

Ja da skal jeg gi henne noen dager! Trodde det var bra å gi de masse kos med en gang jeg. Men ja, en ting om gangen =P

Takk igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...