Mor di! Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Hvordan var det, og hvordan oppdaget du det?
♡ A & E ♡ Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Det er noen år siden nå men var vel mest at jeg hadde forkjølelsessymptomer men var ekstra vondt å få pustet ordentlig. Tett i pusten og ubehagelig å puste.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Hadde det i desember i fjor, akkurat når lillebror fant ut at han ville bli født;) Hehe... Jeg var forkjølet lenge, ble liksom ikke kvitt det, og hostet MYE. Trodde en stund jeg hadde knekt et ribbein eller to, for jeg hadde fryktelig vondt i ribbeina (sikkert lungene, da, men jeg tenkte faktisk ikke på at jeg kunne få lungebetennelse...) og hadde vondt for å ligge i senga... Fikk konstatert lungebetennelse og bronkitt en uke etter fødselen, etter 3 uker med økende ribbeinsvondt...
♡ A & E ♡ Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Ja, si det, he he. Tror det er ihvertfall 6 år siden så det husker jeg ikke
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 Feber hadde jeg ikke... Men tror det er vanlig både med og uten feber...
alenemed1. ♥ Skrevet 19. oktober 2010 #7 Skrevet 19. oktober 2010 har hatt lungebetennelse flere ganger. som regel med feber, men ikke konstant. Første gangen var jeg syk i over en mnd og trodde det bare var en vanlig influensa. Jeg merker som regel at det er lungebetennelse og ikke vanlig forkjølelse på at jeg ikke kan ligge flatt uten hoste. tror det er ett ganske vanlig tegn.
Gjest Skrevet 19. oktober 2010 #8 Skrevet 19. oktober 2010 Ikke jeg men datteren min. Slik var symtomene. Feber på kvelden i noen dager, ingen hoste. Så en 1 hel feberfri dag. Tok henne med i barnehagen da hun var i full fart og virket helt frisk. De ringte fra barnehagen etter 3 timer. Da hadde hun plutselig blitt dårlig, 41 i feber og frøs. Da jeg hentet henne hadde hun blå lepper. Fortsatt ingen hoste men ga uttrykk for smerte. Fikk ringt sykehuset og fikk time hos barnelege på timen. Det ble tatt noen blodprøver, legen lyttet på lungene men kunne ikke høre noe spesielt. Ble sendt hjem da legen trodde det var et virus. Etter 1 time ringte legen og ba oss komme ned igjen. Da hadde blodprøve svaret kommet og hun hadde over 300 i Crp. Lungebilde viste dobbeltsidig lungebetennelse. Ble innlagt med antibiotika. Frisk som en fisk etter noen dager, men vi måtte gi astma medisiner i ca 1 mnd. Mulig at voksne har svært annerledes symtomer, men min datter hadde altså ingen forkjøla symtomer, bare smerter og høy feber.
Gjest Skrevet 19. oktober 2010 #9 Skrevet 19. oktober 2010 Hadde det for snart 2 år siden i julen. Hostet opp ufattelige mengder ekkelt seigt slim, og hadde utrolig vondt i brystet. Noe feber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå