Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn på 2 og 5 år, og syns det er sliiitsomt å være småbarnsforelder. Klart det er bedre nå enn det var, men likevel føler jeg meg konstant sliten. Jobber bare halv jobb og, så jeg burde kunne ha litt overskudd syns jeg. Syns ungene krangler og roter konstant, at jeg kjefter mer enn jeg liker. Akkurat i dag har det vært ekstra ille, jeg ser jo at det langt fra er slik hver dag. Etter bhg i dag rotet de fortere enn jeg klarte å rydde og til slutt bare begynte jeg å gråte. Når blir det enklere? Når kan man begynne å ha litt liv igjen, og ikke bare være mor 24 timer i døgnet? Føler at jeg ikke har rom til å være meg. Alt dette går jo ut over forholdet til mannen min og. Slik situasjonen vår er (har en mann som pendler) så kommer det til å være slik til barna blir så store at de er mer selvdrevne.

Det hjalp jo litt med en utblåsning

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de blir 4-5 og 7-8 blir det MYE bedre. Jeg lover :) Kanskje litt langt frem i tid, men har hørt mange si det. Har selv erfart det. Enn så lenge er det viktig at du TAR deg tid til deg selv. En dag da du har besøksdag hos venninne (mannen din er vel hjemme etter 20)? En dag, noen timer i helga, annenhver helg, tar mannen med seg barna ut en tur (besøker fam., venner), så du får noen timer for deg selv. Hjalp utrolig mye her, men så måtte det noen kamper til for å få det til. Jeg gikk til psykolog, og han som foreslo det. Ble ikke helt bra mottat av mannen i første omgang, men nå når han ser resultatet, gjør han det mer enn gjerne.

Skrevet

Jeg kjenner meg virkelig igjen i det du skriver. Mine er også 2 og 5, og jeg synes det er til tider mer styr enn kos og gøy. Jeg føler at jeg er mamma hele tiden, og at jeg aldri får lov til å være bare meg og tenke på meg. Lukus er 30 minutter alene på badet, og det eneste jeg tenker på er når jeg kan få snike meg til noen minutter alene.

Jeg kan ikke svare på når man slutter å være sliten - jeg er midt i det selv - men for min del var det godt å lese at jeg ikke er den eneste med slike følelser.

Skrevet

Du skriver at ungene roter fortere enn du kan rydde.

Er du ikke da litt for snill med ungene? Burde ikke de rydde, eller i det minste være med på ryddingen?

Hvordan legger du opp dagene dine i forhold til 50% jobb og barnehagen, har barn full plass eller deltid?

Kanskje en ide at de i en periode er der på heltid og at du bruker tid på å hente deg inn, f.eks begynner å trene, det kan gi mer overskudd.

Sover du om nettene? Bytte du og mannen din på å evt. ta nattevåk eller oppvåkniner?

Kanskje du mangler vitaminer, jern osv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...