Gå til innhold

Hvor lenge varer "6-årskrisa"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner selvsagt at det er variasjoner mellom barn, men er ute etter erfaringer...

Eldstegutten har alltid vært rolig og snill (enkelt barn å ha med å gjøre..). Han blir snart 6 år og har siden i sommer blitt helt umulig. Han hører ikke på meg i viktige sammenhenger (trafikken f eks), han blir hysterisk rasende over småting og kan være rimelig frekk i munnen her hjemme.

Heldigvis er han grei ute blant folk ;)

Går ut fra at det er litt alderen og litt det å begynne på skole etc.

*sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg skrev akkurat et lignende innlegg.

Skikkelig slitsom fase dette her. Særlig siden det også kræsjer med lillebrors 2 års trass.

Skrevet

Vel, min snart 7-åring blir bare verre og verre for tiden:-O

Skrevet

Her sluttet den trassen etter de begynte i 1 klasse.... men de begynte i 5 års alderen.... Dvs, er jo trass på 7 åringen til tider ennå, men ikke på langt nær sånn det var før hun begynte på skolen.

Skrevet

Min går i 2. klasse nå og er verre enn i 1. klasse:-O Får håpe det snart gir seg da;-)

Skrevet

Neiii, Monajenten ! Var ikke det jeg ville høre.

Uffda.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Åherrefred.... Her har det jo tatt heeeeeeelt av, også skal det bli verre??

Skrevet

Hehe sorry, tenkte at ikke alle svar burde være rosenrøde:-P

Skrevet

Ok *trommevirvel*

Min datter på snart 7 år er en engel, hører alltid etter på alle beskjeder, trasser ikke i det hele tatt, skriker aldri til meg eller blir hysterisk sint for ubetydelige ting, legger seg fint når hun får beskjed om det og snakker selvsagt aldri stygt<3

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mohahahaha!

Nå skal min lille engel utredes for adhd da, så sånn sett bør jeg være utenfor "normalen" :o) Det som er normalt for nabo'n, kan du gange med 100 om du skal inn i vårt hus. *Tørker svette*

Skrevet

Fint å høre at det er flere i samme situasjon, men jeg vet ikke helt om dine svar reddet dagen, Monajenten ;-) :-P

Skrevet

He he, det er vel like greit å forberede seg på hvordan det blir :-/

Problemet er at lillebror (snart 4 år) henger seg på, og de rotter seg sammen mot meg.

De løper fra meg og rett ut i bilveien etc :-O

Blir jo livredd!

Skrevet

Høres litt for kjent ut:-s De løper ikke ut i bilveien da, men rotter seg likefullt sammen og finner på diverse sprell. Av og til liker jeg det egentlig, for jeg er rimelig sliten av all kranglingen deres til tider, så da er det litt "koselig" når de samarbeider;-) Men når de gjør ting de ikke har lov til, og storesøster ikke hører på meg så hermer jo lillebror etter henne. Da blir det *kremt* spetakkel:-O

Skrevet

Ja, jeg syns også det er greit når vi er hjemme (eller i andre trygge omgivelser), men jeg blir rasende livredd når de løper fra meg på vei til bilen :-(

Disse januar-07 guttene kommer vel til å bli enda verre ;)

Skrevet

Eller så raser de fra seg med storesøsknene nå ;)

*håpe, håpe*

Skrevet

Og venninna mi sier "gled deg til de blir åtte...." Iiiik, he he :)

Skrevet

Vel her begynnte det på storesøster da hun var 5 1/2 ca og holdt på til 6 1/2, da gikk hun over til å være fjortiss istede. Mellomste begynte med det der da hun ble 5 for noen få mnd siden

Skrevet

Sønnen min går i 1.klasse og fyller 7 år i januar. Han hadde det værst siste året i barnehagen egentlig, etter at han begynte på skolen har han bare strålt opp og er så fornøyd med livet sitt. Har akkurat knekt lesekoden, begynt på håndball som han elsker, fått nye venner osv. Han er et stort smil fra morgen til kveld om dagen. Så det er håp, det er virkelig det ;)

Her i huset sliter vi akkurat nå med 4.klassingen som er i en slags humørsyk og utålmodig, egoistisk førpubertet tror jeg. Samtidig er lillesøster på 3,5 år i en helt sinnsyk trassalder, hun trasser mer enn begge storebrødrene gjorde til sammen. Siden 4.klassingens tålmodighet er helt forsvunnet krangler faktisk de to (en 9-åring og 3-åring) hele tiden! Noe skal det visst være bestandig, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...