abella Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Knerten har vært dårlig i magen i ca 1 mnd. Avføring som er løs og stinker som fy... Vi har vært til legen og tatt prøver, men de fant ingenting (ingen infeksjon eller bakterier). Kan heller ikke komme på noe som har endret seg i kostholdet hans eller liknende som kan være årsaken. Så jeg er litt rådløs, noen som har noe forslag til hva det kan være?
It's all about me Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Ble han testet for matallergier da? Hvis ikke hadde jeg kjøpt en hjemmetest for cøliaki på apoteket imorgen. Det er iallfall et sted å starte, og cøliaki kan gi illeluktende og løs avføring blant annet.
abella Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2010 Nei, de testet ikke matallergi i første omgang. Fikk bare beskjed om å komme tilbake hvis det fortsatt ikke var bra etter 3-4 uker.... Han har jo fått gluten siden han var 6 mnd. Kan reaksjonen komme så lenge etterpå da?
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Sønnen vår hadde lang tid med løs mage og illeluktende avføring, samt en del luft i magen, og han fikk påvist melkeallergi...
It's all about me Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Gutten min ble først syk da han bikket året, hadde da fått gluten i over halvåret. Man kan spise gluten lenge uten at en blir syk. De fleste cøliakikere får diagnosen når de er mellom 30 og 60 år.
Grateful mom Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 Test noen dager uten noe som helst av kornprodukter, sjekk middagsglassene også! Evt test melkeprodukter også, eller ta en ting av gangen. Tydelig noe han ikke tåler, når de har utelukket infeksjoner. Stakkars, håper du finner fort ut av det. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå