Gå til innhold

bilkjøring og nær termindato

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at flere ikke kjører bil lengre når de nærmer seg termin alt fra uke 34 og oppover. Får høre at jeg er litt uansvarlig som kjører bil, ikke lange strekninger, i nærområdet for handling og vennebesøk, og er i uke 35 nå.

Jeg mener at sannsynligheten for at vannet skal gå og riene starte og det blir en styrtfødsel er veldig lite sannsynlig.

Slutter dere å kjøre bil bare for dere er nær termindato?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjørte bil helt til den dagen jeg gikk i fødsel

Skrevet

Jeg kjørte hjem etter at vannet gikk på parkeringsplassen ved butikken:) Så ringte jeg sykehuset, og de sendte sykebil. På den tiden måtte en ligge dersom vannet gikk, og de ikke var sikre på om hodet var festet.

Det var ikke noe problem, og jeg har aldri tenkt at det er noe problem. SÅ brått på kommer ikke smertene, at du mister evnen til å kjøre bil ;)

Skrevet

er 5 dager over termin og kjører fortsatt bil:)

Skrevet

Jeg kjørte selv til sykehuset da jeg fødte.. Nå skal det sies at jeg hadde ikke særlig vondt (visste ikke jeg var i fødsel) og "riene" var veldig uregelmessige og svake... Men fødsel var det visst likevel - hadde 4-5 cm når jeg kom inn....

Skrevet

Det får da være grenser på hysteri !

Herregud. Hva er egentlig grunne til det ? Om magen er så stor at de ikke når frem til pedalene kan jeg skjønne det. ikke ellers.

Skrevet

He he, nei. Kjører bil frem til termin, og også om jeg går over.

Dersom formen er ok så gidder jeg ikke å mure meg inne selv om jeg nærmer meg termin.

Har 30 min kjøring til og fra jobb, og jobber frem til 3 uker før termin. Ser ingen grunn til å begynne å ta bussen med fare for at riene skal starte.

Skrevet

Jeg har både kjørt bil og ridd på hest frem til begge mine fødsler.

Med føtstemann red jeg "lille runden" 13 dager på overtid, og 4 timer senere dro jeg på sykehuset for å føde...

Det eneste jeg har å utsette på bilkjøring og være høygravid er at det blir etterhvert veldig trangt bak rattet...

Skrevet

Jeg kjørte til til dagen før fødsel..

Var på Elkjøp alene og handlet kjøkkenmaskin 8 dager over termin.. :D

Gikk helt fint det..

Skrevet

Jeg tror ke fødselen begynner som "BANG!"

Heller større sansynlighet for at det begynner med små murringer ;)

Men visst du er redd for at vannet skal gå i bilsetet, så kan du jo sitte på en kladd (slikt tisselaken som de gamle har i sengene) når du kjører :)

Skrevet

He he, jeg er over termin og kjører fortsatt. Jeg må si jeg ikke har tenkt tanken engang.

Jeg lurer på om de som slutter å kjøre fra uke 34 er for eksempel avhengig av bil til og fra jobb, har flere barn som må hentes bringes til barnehage, skole, aktiviteter og lignende?

Hva er det forresten som er så farlig med det? (utenom at det generelt er en fare med å kjøre bil?)

Skrevet

Kjørte til ca 1 1/2 uke før termin, da hadde jeg ikke noe spesielt jeg trengte å kjøre for. Dette var i jula, så om vi skulle noe var min mann hjemme og ha kjørte da dit vi skulle.

Ser ingen grunn til å slutte å kjøre ved 34 uker, da er jo de fleste i jobb enda, skulle man da få andre til å kjøre seg på jobb hver dag da eller?

Jeg kjørte en 3 timers tur, (en strekning uten alt for mye befolkning, et par timer unna sykehus på det mest øde.) når jeg var i uke 36. Såg ingen problem med det, jeg kjente jo på meg at ingenting var på gang, så sjansene for at det kom til å starte innenfor de 2-3 timene jeg var på veien, såg jeg på som minimale.

Skrevet

Hehehehe, nå lo jeg godt.

Sist kjørte jeg bil frem til den dagen jeg ble innlagt på sykehus. Det tenker jeg og gjøre denne gangen også. Får da være grenser for å være overhysterisk :) Om vannet skulle gå, så får man evt svinge inn til siden da, og ringe etter noen ;) Riene kommer ikke SÅ plutselig at man ikke klarer å kjøre bil fra et øyeblikk til et annet.

Er det siste jeg hadde bekymret meg for..

Skrevet

Jeg kjørte helt frem til samme dag jeg fødte, men jeg hadde ikke lyst til å kjøre 4 time alene over fjellet en uke før termin. Da ble mannen med.

Skrevet

Jeg kjørte frem til dagen før fødsel. Ikke noe problem.

Derimot begynte jeg allerede i 8. mnd å legge meg på hornet med magen når jeg var på vei ut av bilen... hihi... en suveren måte å påkalle seg oppmerksomhet på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...