meg83 Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Er det trygt? Kan ikke setet ta skade av å bli slengt rundt? Skal fly på torsdag og skulle gjerne hatt med bilsete, men vet ikke om jeg tør.. Er vel for stort til å være håndbagasje...
lille sprelle Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 nyfødtsete er ikke noe problem som håndbagasje. Sjekk med selskapet hvor mye håndbagasje du skal ta med. Går fint å sende også, bare pakk det i plast
BlåBlå Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Det er jo litt todelt dette her. Trygg trafikk anbefaler at seter som er med på et sammenstøt i 30 km/t kasseres. Men flybagasjen får jo ikke akkurat pen medfart, og jeg tenker at et sete gjerne er med på et "kræsj" eller to på turen. Likevel har vi innsett at leiebilformaene sjelden har gode nok seter, så vi har et ekstrasetes om vi tar med på turer. Så vi tar sjangsen... Nyfødtsetene får plass som håndbagasje, så den er jo grei.
Mrs. Bouquet Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Vi har løst dette med å kjøpe "en ekstra koffert" slik at vi kan pakke setet i en en skikkelig bag og ha bobleplast rundt. Jeg tar ikke sjansen på å ha et bilsete kun pakket i en stor plastpose.
Gjest Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Vi har flydd mye og har aldri fått ta med oss bilsetet på flyet. Vogna derimot, har vi trillet frem til flyet. Har aldri opplevet at bilsetet ser ut som det har blitt "slengt rundt", men det kan jo selvsagt hende du er uheldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå