Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #26 Skrevet 19. oktober 2010 Haha 19:13, da kan vel du fortelle oss hve harry vil si da??! Jeg mener alle kan ha forskjellig mening om hva harry er. Selvfølgelig går det i hvilken smak vi har..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #28 Skrevet 19. oktober 2010 Pokker, er tigths harry?? Endelig funnet "uniform" som kan brukes til det meste og så er det harry?! Og tunika??Pokker!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #29 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg mener at harry ikke går i hva man ikke liker, men ting som er litt utenom det "vanlige".. som gamle biler med mye rart utstyr, folk med en litt spesiell eller gammeldags klesstil, ett spesielt utseende (som lange koteletter og merkelig bart), en oppførsel som skiller seg ut osv. Ting som f.eks hello kitty er ikke harry, det er ett populært merke, men klart finnes det mange som ikke liker det, betyr fortsatt ikke at det er harry Man kan vel si at harry er ting som ikke er trendy, eller noe ))
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #30 Skrevet 19. oktober 2010 solarium, tatovering, bleket hår, altfor korte skjørt, alt for mye sminke, boots, skinnjakker, mye dinglesmykker, syns forøvrig at kommentaren over her om at iphone og birkebeineren var strålende! hihi. litt hypa det, ja...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #31 Skrevet 19. oktober 2010 - Hello Kitty - Sånn korte shorts med strømpebukse under, som har vært så "in" nå - Joggebukse på folk over ca 10 år(Greit når det er trening og som kosebukse hjemme) - barnevognskilt
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #32 Skrevet 19. oktober 2010 Jamen glad jeg leste disse innleggene så jeg står litt bedre rustet til å velge bort det som er harry! Men ikke mye igjen etterhvert for oss som er livredd for å bli harry!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #33 Skrevet 19. oktober 2010 tunika og tights harry? i så fall er jo hele norge harry...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #34 Skrevet 19. oktober 2010 Vel, her er hvertfall det som står under harry på Wikipedia; Karakteristikken harry er en nedsettende betegnelse, og har slangpreg. Svært ofte vil harry bli brukt for å betegne folkelig populærkultur eller ikke-urban kultur. En person som er harry oppfattes ofte av andre som usofistikert, vulgær, eller med dårlig smak. Utslag av dårlig smak karakteriseres også med harry-begrepet, for eksempel «en harry klesstil», «et harry platecover». Siden hva som er god og dårlig smak både er motebestemt og subjektivt, finnes det ikke noen definisjon på hva som er harry som alle kan være enige i. D.D.E., Sputnik, svenskehandel, rånerkultur og hockeysveis nevnes av mange idag. På 1970-tallet var 60-tallets brylkrem og spisse sko harry, på 80-tallet 70-tallets slengbukser og kinnskjegg, og på 90-tallet det meste som kunne assosieres med 80-tallet. «Nest siste mote» vil som regel bli oppfattet som harry. Ikke sjelden vil det som er harry i en periode være hipp retromote noen år senere. Artister og moteskapere kan utnytte dette. Så da kan vel folk godt si at Hello Kitty er harry...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #35 Skrevet 19. oktober 2010 Men, dere som mener at Ikea møbler, ( og Nille og europris ting) er Harry. Er det det å utføre selve handlingen i butikken, eller er det tingene dere mener er så harry ? Jeg betviler at dere er i stand til å se på varer hvor de er kjøpt, uten noe mer info. Ofte er såkalte desiger eller "in" ting umulig å skille fra kopier ved det blotte øye. Da blir det for meg i overkant jålete å si at NEI, den der vill ejeg aldri hatt i mitt hus - for så å kjøpe en som dser kliss lik ut til noen tusenlapper mer, kun fordi det er på riktig butikk...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #36 Skrevet 19. oktober 2010 Mye av det som står her er kanskje ikke harry men mer white trash? Som f.eks barnevognskilt, hello kitty, black design etc?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #37 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg synes Are Kalvøs bok "Harry" er veldig bra. Harry kan være en betegnelse på noe som ikke er trendy. De som fortsatt går med adidascaps, adidasgenser og moccasinas. Altså det motsatte av trendy Men jeg syns at det å gjøre det alle andre gjør, bare for å bli akseptert er harry. F.eks, syns jeg det er harry når plutselig alle skal være økologiske, eller alle skal blogge om mote og sminke...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #38 Skrevet 19. oktober 2010 BMW harry? Unnskyld, men har du lappen egentlig? Kan ikke tenke meg at du noen gang har kjørt en ordentlig BMW. Kanskje en senket rånerbil, da kan jeg tro at den er harry.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå