Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Leste akkurat om ei som hadde en bmi på 30 eller 31 ikke kunne føde i badekar. Men går det på bmi? Trodde heller det ville gått på vekt, og ikke hvor sto man var opp mot hverandre?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Nye rettningslinjer... De med BMI over 27 skal ta glukosetest De med BMI over 31 får ikke føde i badekar De med BMI over 31 el. 33 får ikke føde på små sykehus uten barneavdeling. (De lærde strides om BMI er det rette å gå ut i fra..., men-men..)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 De fleste kvinner har høy BMI rett og slett pga. for mye kroppsfett, IKKE pga. for mye muskler eller "tung benbygning" for den saks skyld.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Gjelder dette BMI når man er høygravid, eller bmi før graviditet?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 BMI er noe tull. Det skal måle befolkninger, ikke individet. Jeg får en BMI som tilsvarer fedme når jeg er slank og veltrent. Jeg er bredbygd. Det tar ikke BMI hensyn til. En venninne får undervektig selv om hun er helt normal. Retningslinjer som følge av BMI er idiotisk da BMI ikke forteller deg sannheten om svært mange.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #7 Skrevet 19. oktober 2010 Du er unntaket, ikke regelen. Det har vært flere undersøkelser som har påvist at kvinner spesielt har høyere kroppsfettprosent enn det som BMI tyder på. Det vil si, at de har en "normal" BMI men allikevel for høy kroppsfett.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #8 Skrevet 19. oktober 2010 Første annie her... Som sagt; de lærde strides... MEN det spiller ingen rolle!! Retningslinjene er satt ut fra BMI før graviditet, så det er bare å følge dem.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #9 Skrevet 19. oktober 2010 Til deg som klagde over at bmi er tull Det er ikke tull - det er retningsgivende og det beste vi har i så måte. Du skal være veldig veltrent og ha en veldig tung beinbygning om ikke bmi gir en pekepinn... selv er jeg veltrent og har en bmi på 22 - har så absolutt litt fett igjen på kroppen.... (trener 1-2 timer daglig)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #10 Skrevet 19. oktober 2010 Enig. Jeg er også veldig veltrent og har veldig mye muskler for å være jente, med BMI på 26 men fettprosent på 22%. Men de som jeg har sett på samme høyde og vekt er gjerne fettklumper.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #11 Skrevet 19. oktober 2010 haha, jeg har stor bmi, og er ikke så stor. bmi er nå tull spør du meg, jeg er benrangel når jeg var på bmi lista...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #12 Skrevet 19. oktober 2010 Med dagens apparater tilgjengelige for korrekte kroppsanalyser burde BMI være avleggs.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #13 Skrevet 20. oktober 2010 HI hær.! Da har jeg fått svar på det jeg egentlig ville frem til. At det var BMI FØR graviditeten og ikke etter.. det hadde jo ikke gått får noen da.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #14 Skrevet 20. oktober 2010 Komisk...sjekket bmi´en min nå...jeg har en bmi på 27, er 1.72 høy og bruker str 38/40 i klær. BMI på 27 tilsvarer "overvektig". Føler meg ikke særlig overvektig kan du si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå