Gå til innhold

veldig raske bevegelser i magen..?


Hurrameirundt

Anbefalte innlegg

har til tider så raske bevegelser i magen som jeg nesten lurer på om er beibien som har spasmer eller noe, føles iallfall ikke som noe en ukoordinert beibi i vann kan få til.. flere som har hurtige beibiser i magen- eller vet om det er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også dette. Ble litt bekymret siden jeg ikke kunne huske å ha hatt det med førstemann. Kan godt være at jeg hadde det og ikke tenkte noe mer over det.

 

I følge min lege var dette helt normalt, men jeg fikk ingen forklaring på hva det kunne være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på. Har kjent to netter på rad at han spreller ganske viltert og sparker kjempefort, ikke som spasmer, men som han virkelig vil et eller annet. Håper han ikke har noe trøbbel inni der.. :-) Jeg glemte å spørre jordmor, får gjøre det neste gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bebi i magen har akkurat samme bevegelser, og jeg har stusset veldig på dette.... det er sånne kjemperaske, vibrerende bevegelser, kjennes nesten ut som bebien har krampe eller noe...?

 

Jeg har lurt litt på om det kan være at han tisser, da kan det vel "dirre" litt?

 

Uansett, veldig rar følelse, og fint å lese at andre opplever det samme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, så deilig å se at jeg ikke er alene! Har tenkt samme tanken selv, og lurt noe fryktelig på om dette var vanlig, og evt hva det kunne være! Ser ut til at det er ganske normalt siden vi er så mange som kjenner det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, nå måtte jeg le litt. Jeg skulle nemlig også til å spørre om det samme! :)

Av og til kjennes det ut som babyen har anfall og rister vodsomt en kort liten stund. Jeg leste litt om det og ser at mange sier det kommer etter at den har tisset. Leste også at det kan være at den ligger og sover og plutselig slår ut med armene, sånn som også nyfødte gjør.

Normalt er det i alle fall ;)

Jeg skal til jordmor i neste uke, da blir det interessant å høre om hun sier det samme eller har en annen forklaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver under på denne:)

 

Andre gangsgravid og husker ikke om jeg opplevde det samme da, men nå er det absolutt merkbart.

 

Merker veldig godt at babyen har blitt lengre og ligger med kneet bøyd opp feks, så kanskje dette er bevegelser de har hele tiden bare at det nå er ekstra merkbart pga størrelse og plassen de har til rådighet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt jordskjelv følelser i magen her også til tider! Plutselig "anfall" haha:)

Ei venninne sa at noen ganger gjør babyer dette når de kommer ut og, "dirrer" liksom.. litt ekstase og teste ut hvordan kroppen fungerer, eller når de er veldig sinna.. Så jeg tenker at da er det vel det de øver på inni der og! Diirrrrr! :) I allefall veldig tornado og VOLDSOMME bevegelser der inne til tider..Tror det er litt spesielt akkurat nå også, for den er begynt å bli så stor at den er sterkere, men har fortsatt nok plass til å sparke godt fra seg og turne rundt. Etter hvert så blir det jo trangere og da er det mange som har sagt det blir mer sånn "ormete" treige men harde bevegelser.

Og at den ligger i vann gjør bevegelsene så mye lettere å få til, når de kommer ut så er det jo "booom" der var tyngdekraften og de klarer ikke noen ting..:) De nyter vel tiden som en liten akrobatisk astronaut! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat likt :-) kjenner av og til ut som det er flere inni der som bokser :-p eller kramper:) merkelig!! Tok diabetes test i dag og då måtte jeg drikke 2 glass med sukkervann og da ble det liv i leiren :) sukkersjokk:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme... samboeren min sa at han håpet det ikke var epilepsi anfall, men hvis det er så mange som har disse symptomene så er det nok ikke det :)) Da er det nok bare et normalt tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

Hei, så bra at jeg er ikke alene om dette :o) Ble så bekymret fordi jeg trodde at guttenn hadde epelepsi eller noe !!! Nå ble jeg rolig i hvert fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte legen min om disse bevegelsene, og han sa at det ikke var noe å bekymre seg over.

Det det kunne være, mente han... var at babyen dro armer/bein nedover langs innsiden av magen vår.. og da ble det friksjon - som igjen gir oss den "epilepsi"-følelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...