Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Vi har jo alltid brukt lammeskinn i senga til storesøster, og har begynt med det samme til lillesøster nå også- men jeg merker at jeg blir jo litt skeptisk når jeg leser artikler som denne.. http://www.lub.no/id/B4ACC5C763DAEAD7C1257689005046CD Hva tenker dere om dette? Er risikoen såpass liten kanskje at det uansett er OK, eller burde man kanskje slutte med skinnet når baby begynner å rulle rundt? Innspill mottas med takk!
Lemonia Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg er ikke redd for å bruke lammeskinn i senga, men vi bruker et medisinsk skinn fra Nøstebarn, jeg hadde aldri brukt et langhåret billigskinn fra Ikea, Babyshop e.l.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Vi har korthåret lammeskinn(ikke i senga da men...) i vogna, ville ikke nølt med å bruke det i senga. De sier jo at langhåret ikke er bra.
Gjest Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 medisinsk lammeskinn, tynn ullpysj og et godt teppe over frem til brystet på barnet med god sovetemp på rommet da tror jeg ingen ting er å frykte på vinterstid. Det som er så fint med medisinsk lammeskinn er at den svaler samtidig som den varmer og barnet får hudkontakt med lammeskinnet. Ellers så råder jo sunn fornuft, ikke lag på lag, ikke pakke inn rundt hodet, passe på at ikke barnet får noe over ansiktet osv.. også kan man jo bare kjenne med hånden i nakken etterhvert som timene går og baby sover. Vi bruker lammeskinn i sengen nå som det er kjøling ute
stearin Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg har også korthåret lammeskinn som jeg har begynt å bruke først nå når hun er 5 mnd. Har brukt den før i vogna. Kommer nok til å slutte å bruke den når hun er så stor at jeg ikke kan holde styr på når hun skal rulle rundt. Virker ikke særlig behagelig å få de hårene rett i nese og munn (selv om den er korthåret).
tine0810 Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg bruker ikke lammeskinn i senga eller vogna......selv om jeg har lammeskinn fra Nøstebarn. Bruker det kun som "koseskinn" i soffa ol... I vogna kunne jeg godt ha brukt skinn egentlig, fordi jeg synes det har vært varmt nok med dunpose, men i senga vil jeg ikke ha det!
mpb♥ Skrevet 19. oktober 2010 #7 Skrevet 19. oktober 2010 Brukte lammeskinn for det meste i vognen da tassen var liten, og nå har han det i sengen. Ikke vært bekymret egentlig, dessuten er det korthåret.
Snuppa! Skrevet 19. oktober 2010 #8 Skrevet 19. oktober 2010 Har lammeskinn fra nøstebarn, bruker dette både i senga og vognen, har aldri vært redd. Men de syntetiske billigskinna hadde jeg aldri turt å bruke.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 19. oktober 2010 Ja, jeg bruker også korthåret, "ubehandlet" skinn fra babybutikk, men det er vel ikke dette med overopphetning som er hovedsaken her, men det at skinnet er såpass mykt/ fluffy og at det dermed kan bli vanskelig å puste hvis de havner med ansiktet ned i skinnet.. MEN, "alle" bruker det jo, og det går jo alltid bra, eller....?
barbalib har to fine gutter Skrevet 19. oktober 2010 #10 Skrevet 19. oktober 2010 Det kan godt være jeg høres litt tvangsnevrotisk ut når jeg skriver dette, men jeg tror jeg hadde latt være hvis jeg først hadde begynt å lure på om det egentlig var så lurt. De skriver jo at det ikke er gjort så mye forskning på det, men jeg vet ikke helt om jeg hadde klart å slappe av for det.
Mrs. Bouquet Skrevet 19. oktober 2010 #11 Skrevet 19. oktober 2010 Medisinsk lammeskinn? Jeg hadde også et lammeskinn fra nøstebarn til det eldste barnet, etter anbefaling fra dib. Men det ble ikke brukt, pga. barnet ble veldig svett, det luktet når det ble varmt og jeg syns det klødde. Dessuten tror jeg ikke det er så sunt med lanolin mot menneskehud. Ble et dyrt soveunderlag til huden.
stearin Skrevet 19. oktober 2010 #12 Skrevet 19. oktober 2010 Det er jo mulig å sette f.eks. tøybleie rundt lammeskinnet ved hodet, som et putetrekk. Men det hjelper vel ikke for de med nattaktive barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå