Gå til innhold

Min frekke leieboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det har vært litt debatter her rundt utleiere og leieboere.

Min leieboer synes jeg nå seriøst har tatt kaka.

Han har leid hos oss i et halvt år. For et par uker siden kom han til oss og spurte om han kunne få male stuen i en annen farge. (Det står i kontrakten at det ikke skal endres på ting i leiligheten uten avtale med utleier)

Selv om vi synes fargen som var der var grei tenkte vi at joda, det er jo han som bor der så han skal få lov til det om han vil male. Vi ba ham kjøpe maling og maleutstyr og gi oss kvittering på det slik at han kunne få igjen penger. (Har venner som mener han kunne bekostet det selv, men vi har hittil hatt et godt forhold til ham og siden det er vårt hus syntes vi det var greit at vi bekostet dette).

Så langt alt vel... men i går kveld kommer fyren på døra og sier at han vil trekke fra på neste måneds husleie for den tiden han har brukt på å male!!!

Min mann sa at det var helt uaktuelt fordi vi syntes vi hadde strukket oss langt nok når vi betalte for malingen så lenge vi ikke engang så behovet for å male!

Fyren ble dritsur, snudde ryggen til, gikk ned til seg selv og smalt igjen døra. Siden har vi ikke hørt noe fra ham.

Sitter her med en dårlig smak i munnen, synd at dette skal ødelegge et godt forhold til leieboer, men jeg mener fortsatt at det er han som er urimelig her.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han selv har tatt initiativet til å male, skal han selvsagt ikke få betaling for arbeidet. Det er da helt urimelig. Ville vært noe annet om dere selv ville pusse opp, og ba ham gjøre det istedenfor å leie en profesjonell maler.

Skrevet

Selvsagt skal han ikke få trukket fra den tiden. Synes dere har strukket dere langt i å betale maling, når det var han som ville male. Jeg leier også. Da jeg flyttet inn var ett av soverommene veldig stygt (70-talls-tapet og mørk panel), det andre var ganske nymalt, men jeg syntes fargen var grusom. Jeg fikk lov til å male begge rommene. Malingen for det nymalte betalte jeg selv, mens huseier dekket malingen til det rommet som skrek etter oppussing.

Skrevet

haha, for en type. kast hab ut *ler*

Skrevet

jeg er så glad for at vi ikke behøver leieboere lengere. Vi hadde mye rart boende og værre situasjoner enn det der. Men frekt har du helt rett i at det er. Superfrekt!!

Skrevet

hans initiativ - hadde ikke betalt for annet enn materiellet med mindre det hele ga leiligheten en større kvalitetsforbedring og det var avtalt på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...