Gå til innhold

Hvordan kan jeg bli mindre sjalu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke noe for det, men jeg blir veldig lett sjalu. Til min manns store fortvilelse...

Jeg takler ikke at han snakker med x'ne sine... Jeg får helt vondt inni meg :(

Og jeg har tilogmed begynt å reagere på at han gir andre damer klem...

Hva er det med meg?

Vi prøver å bli gravide, han har to fra før, jeg har ingen. Vi har holdt på i 4 prøveperioder, og jeg må være ærlig å si at jeg er en smule lei.

Kan det være derfor? At jeg selv er lei nærkontakt, og reagerer på at han har det med andre?

Dere andre som er sjalue, hvordan takler dere det? Og hva har dere gjort som har hjulpet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar meg selv i å virke sjalu. Men har skjerpet meg! Jeg har ikke noe imot at han er sammen med andre damer, tvert om. Synest jeg det er bare hyggelig. Bortsett fra en dame!

Jeg og amboer hadde vært sammen i 1 år, så kommer bekjente av meg bort å spør meg" er du og typen fortsatt sammen?"

Jeg svarer "Ja, selvfølgelig er vi det! Hva da?" "Nei, jeg så han klenge på en blondine. Oppførte seg som om han ikke var sammen med deg." Dette kom i fra to forskjellige bekjente om to forskjellige kvelder.!

Siden den gang vil ikke jeg at de skal være sammen. Nettopp fordi jeg føler at om hun har lyst å gjøre noe med samboer klarer hun å få det til. Fordi han virker litt "svak" for henne. Den gang de var mye sammen lot han meg komme i 2 rekke, lot meg gjerne vente ute alene på byn i 3 kvarter når de var sammen. Men hun kunne ikke sitte å vente på han i 5 minutter.

En annen gang var de på en fest hos felles bekjente. Han var litt full og skulle si god natt til meg. Da jeg skulle jobbe dagen etter. I det han sier god natt klarer han å prestere å si "Gla i deg lena mi" Noe som er navnet til denne damen!

Det er grunnen til at de har "besøksforbud" den dag idag!

Men andre damer kan bare få klemme på samboeren min så mye som de bare vil. Så lenge det ikke er noen "hidden agenda".

Skrevet

Jeg hadde blitt rasende hadde det vært meg... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger...

HI

Skrevet

Jeg synes det er rart ikke flere er sjalu.

For rammene for hva som er lov er tøyd langt.

Det er stor fokus på sex og ha det bra med seg selv. Og det er mye opplegg med jobb der man fester og reiser mer med kollegaer enn kjæresten hjemme.

Har jobbet på hotell og der skjer det mye snusk når diverse firmaer er der.

Samtidig som det blir mer og mer tabu å innrømme sjalusi. Da er jo man ei bitch.

Skrevet

På en måte skjønner jeg deg. Det er veldig vanskelig å takle det at din kjære klemmer i vei på exer og andre damer.

Men på en måte er også han skyld i dette, det jeg vil anbefale deg å gjøre er å prate med han om sjalusien din, og at du ønsker å gjøre noe med det.

(Jeg er den samme personen i det andre innlegget :)

Jeg pratet med samboer om at jeg ikke taklet at de var sammen. Jeg ble bare mer og mer sjalu. Også når det gjaldt andre damer. Men jeg kunne gå inn for et kompromiss, Om han ikke var sammens med "Lena" mer så skal jeg prøve å skjerpe meg når det gjelder andre damer.

Jeg sa til han at han måtte vise hensyn til meg, sånn som at jeg viste hensyn til han. Etter at jeg fikk type gikk ikke jeg å klenget på mine kompiser som jeg gjorde før jeg ble sammen med samboer. Det er jo egentlig en uskriven regel.

Prat med kjæresten din. Spør om dere kan skjerpe dere begge to og at han tar hensyn til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...