Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg med valg av mobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå bestemt meg for å kjøpe meg ny mobil.

Har sett litt på disse:

- Nokia n8

- Samsung Galaxy

- Sony Ericsson Xperia x1 (den store)

Noen som har noen erfaringer med disse mobilene?

Har mest lyst på Nokia n8 pga kameraet. Jeg tar veldig mye bilder og det er viktig for meg at kameraet er bra.

Samsung Galaxy har jo mye større skjerm enn n8 men kameraet er vel ikke like bra tror jeg. Sony Ericsson Xperia synes jeg er stor og flott og det virker tryggest å kjøpe Sony Ericsson for det er det merke jeg har hatt de siste 6-7 årene.

Har også sett litt på diverse HTC mobiler men vet ikke hvordan de er i forhold til andre mer kjente merker? Også har jeg lenge hatt lyst på en Iphone da men er usikker på om det er noe for meg he he.

Håper noen her inne kan hjelpe meg litt. Har dere noen erfaringer med noen av disse mobilene så blir jeg glad for å høre fra dere.

Det viktigste for meg er bra kamera, oversiktlig og forståelig meny, at den reagerer bra når man skriver og ikke henger seg, bra batterikapasitet og selvfølgelig at man kan ringe med den da hehe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har SE X10, altså den store.

Valgte den fordi kamera er viktig for meg, bruker den delen mye.

X10 var iallfall da jeg kjøpte den tidlig i sommer den touch-mobilen med best kamara og den infrir på den delen.

Ville også ha SE siden det var det merke som jeg var vant til og veldig fornøyd med. Men Xperia har ikke noe av den kjente SE oppsette, du står helt på bar bakke og må lære fra bunnen av, men når det er gjort er det en kjempebra mobil. Angrer ikke på det kjøpet i det heletatt nå.

Iphone og HTC har dårlig kamera i forhold, det er det som trekker de mye ned.

Skrevet

Jeg har Sony Ericsson Xperia mini og er kjempefornøyd med den. Ellers så har jeg hatt 2 samsung telefoner før og er ikke veldig fornøyd med dem...

Skrevet

Noka n8 er jo helt rå på kamera da. Har lest mange tester de siste dagene og du finner ikke noe bedre kamera tlf. Jeg også ønsker meg den men har også sett litt på Xperia X10. Den har jo 8,1 mpx og det er jo også veldig bra. Enig med deg at Sony Ericsson virker "tryggere" å velge men nokia har jo vært kjent for å ha gode mobiler.

Skrevet

Har også xperia x10 og er ikke like fornøyd. Har hatt alle SE flaggskipene de siste 5 åra.

12:52 har helt rett i at det ikke ligner gamle SE mobiler og det gjør neppe de fleste andre android-telefoner vil jeg tro.

Jeg synes ikke kameraet er godt. Knølete å få på kameralys, ikke noe auto her, og synes ikke bildene tatt inne er av godt kvalitet.( Men så har jeg speilrefleks i tillegg så trenger egentlig ikke kameraet.) Utebildene i sol ble tåkete hos meg, og ikke skitt på linsa.

Synes den er treg å taste på virker sen til tider, og "a" er ikke alltid den letteste bokstaven å taste. Virker som den ikke lystrer bestandig. Og jammen leste jeg ikke at dette er ett problem på en best i test-nettside etter kjøpet også..

Dårlig batteri synes jeg, men det kan være det er slik på alle android-telefoner?

Synes ikke den var verd 5000 kr jeg.

Siden du har valgt deg ut et knippe telefoner bør du søke testene som er gjort på norske/utenlandske nettsider om disse telefonene. Så kan du gjøre deg opp en mening når du leser disse pluss anbefalinger i tillegg;)

Lykke til med mobilkjøpet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...