Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Skulle selge vogn på finn, fikk mail fra ei som ville kjøpe den - bydde 800 kr under det den var lagt ut for om hun kunne hente den i kveld. Jeg svarte at hun kunne få hente den i kveld, men ikke til den prisen. Tilbudte henne 200 kr avslag på utgangsprisen. Så kom hun da og skulle hente den - men hadde med seg bare med seg den summen hun hadde foreslått og mente hun skulle få den til det. Frekke kvinnfolk!!!! Vogna er forøvrig solgt nå - til den prisen jeg ville ha.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Ja, kvinner er noen frekke vesener.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Bydde og tilbudte?? Preteritum av "å by" er "bød". Altså, hun bød, du tilbød. Råder deg til å pugge det, det du skriver er ret småbarnsspråk!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 LOL! De som kritiserer skrivefeil, klarer ikke skrive rett selv heller...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg er matt av beundring for deg som har slik avansert kunnskap, 10.11
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #7 Skrevet 19. oktober 2010 Er forskjell på en tastefeil og det å ikke ha snøring på grammatikk. 10.11. har helt rett, man fremstår som lite intelligent når man ikke kan en slik elementær ting. Det stemmer at det er slik småbarn snakker. Men jeg er enig i at man bør lese korrektur på innlegget sitt når man retter på andre.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #8 Skrevet 19. oktober 2010 Hahaha, tabbe!!! Er vel ikke så god på "ret-skriving" selv?? Kanskje det er du som ville kjøpe vogna?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #9 Skrevet 19. oktober 2010 Småbarn bruker ikke ord som "tilbudte". For øvrig: et ord som uttales på nesten samme måte, nemlig "tilbydde", er det nynorske ordet for "tilbød". Barnslig det også, kanskje?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #10 Skrevet 19. oktober 2010 Blir du ikke flau, 10.11? Vi vet at du sitter det og skriver så freidig, leser over og retter. Må ikke skrive feil nå man retter på andre!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #11 Skrevet 19. oktober 2010 Synes dere virkelig det er det samme å taste feil som å ikke kunne snakke/skrive rent? Regner med at hun som kritiserte glemte en n i rent, og det var jo tabbe når hun selv kritiserte, men ærlig talt, noe slikt som i hovedinnlegget kan ikke et voksent menneske være bekjent av!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #12 Skrevet 19. oktober 2010 Snobbete vestkantfruer er bare sånn. Det får vi andre bære over med så godt vi kan.
Gjest Kira06 Skrevet 19. oktober 2010 #13 Skrevet 19. oktober 2010 Men må også si at det finnes endel frekke finn-selgere. Jeg hadde sendt litt mail frem og tilbake med en dame som skulle selge parkdress, regntøy og div andre klær. Skrev til henne at jeg kunne komme innom for å kjøpe det når som helst, da jeg bodde i nærheten. Fikk beskjed om at jeg måtte vente til over helgen, ettersom hun hadde helgevakt på jobben. Da mandagen kom sendte jeg henne en tekstmelding for å høre når jeg kunne komme, og fikk bare svar: "Beklager, det er solgt!". Synes også det var litt dårlig, da jeg hadde ventet på å kunne dra innom. Så tror nok det går begge veier her.....!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #14 Skrevet 19. oktober 2010 Hva har nynorsk med saken å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #15 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg er så glad for at jeg har mer oppe i hodet mitt enn sagflis og skrivekunnskaper.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #16 Skrevet 19. oktober 2010 Jepps, den er frekk! Hadde blitt ganske så irritert og sendt henne på dør igjen. Flott at du fikk den solgt til den prisen du ville ha:-) Kjøpte selv vogn på Finn (prutet ikke, hehe) og er utrolig glad for at det fins mennesker som selger ting de ikke har bruk for lengre til en relativt billig penge
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #17 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg forventer ikke at du skal se den sammenhengen.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #18 Skrevet 19. oktober 2010 Forklar den, er du snill. Det spiller ingen rolle hva det heter på nynorsk så lenge hun skriver på bokmål. Når man har valgt en målform, får man holde seg til den og skrive korrekt.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #19 Skrevet 19. oktober 2010 Mitt poeng med å fortelle hva "tilbød" heter på nynorsk, var å illustrere hvor tåpelig dette barnslig-stempelet er på HI fordi hun brukte ordet "tilbudte". Det er faktisk ikke alle her inne som er like stive i skriftspråket, og blander derfor inn talespråket, uten at noen skal være så frekke å kalle dem "barnslige" av den grunn. Om du er så bevandret i det språklige som du prøver å gi inntrykk av, så vet du kanskje at nynorsk ligger nærmere talespråket enn bokmål de fleste steder i landet. Av den grunn er det ikke noe rart at noen foretrekker å skrive "tilbudte" istedenfor "tilbød". Jeg kjenner ingen som bruker "tilbød", selv ikke blant dem som ellers snakker tilnærmet bokmål.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #20 Skrevet 19. oktober 2010 Nei, finnes faktisk ikke flau. Jeg har et tregt tastatur, så det hender at noen bokstaver blir borte. Du kan selvsagt kose deg over det, men det sier ikke mer om meg enn at jeg bør kjøpe meg et nytt tastatur. Hovedinnlegget sier derimot en hel del om hi. 10.11.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #21 Skrevet 19. oktober 2010 Mange frekke selgere og kjøpere på finn.no syntes jeg. Selgere som ikke holder det de lover og som overpriser til det latterlige. Og kjøpere som ikke holder det de lover og som pruter dritfrekt på denne måten. herremin, så irriterende. Jeg skulle titte på en hund en gang og håpet å få kjøpt henne. Vi avtalte å møtes og jeg hadde sett meg ut veien på kartet i førveien. Etter å ha kjørt i 2,5 time kom jeg frem til bygda.. Da ringte jeg henne for å finne frem hvor gården var. (det var ikke gatenavn, slik at gps fant ikke frem.) Men hun var ikke å få tak i. Jeg ringte desperat en stund og skjønte til slutt at hun ikke var å få tak i. Jeg kjørte hjem og når jeg kom frem skreiv jeg melding til henne om hvorfor hun ikke hadde tatt telefonen. Dagen etter fikk jeg en kjempesinna melding fra henne!?. At jeg burde bestemme meg for hva slags rase jeg burde kjøpe FØR jeg reiste for å titte på hund? Dette kom jo fra en "hyggelig" samtale vi hadde i føveien at det var to raser jeg hadde elsk for og jeg kunne egentlig tenkt meg begge rasene? Jeg skjønte og skjønner ingenting den dag i dag. Den sure smsèn kom jo fra ingensteder. Det riktige er jo at jeg hadde kjeftet på henne? puh.. .kjenner jeg blir litt irritert enda av å tenke på det:(
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #22 Skrevet 19. oktober 2010 Hovedinnlegget, hvor hun skrev "tilbudte" istedenfor "tilbød", sier nær sagt ingenting om HI. Reaksjonen hun fikk fra en person her inne, sier derimot ganske mye om den dama som reagerte så frekt.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #23 Skrevet 19. oktober 2010 Gratulerer til de som fikk dette til å bli en tråd om skrivefeil.. :-P Kjøpte selv vogn på finn.no og er fornøyd med handelen. Jeg prøvde ikke å prute (selv om den kanskje var litt dyrere enn hva andre selger for). Er det meningen at man skal prute da???
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #24 Skrevet 19. oktober 2010 Det spiller ingen rolle hva man sier, så lenge det er skriftspråk det gjelder. Vi har ikke noe normert talespråk her i landet, men skriftspråket er det. Og det HI skriver er rett og slett feil og ser tåpelig ut, uansett hva hun pleier å si. Jeg sier forresten tilbød, og jeg snakker dialekt.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #25 Skrevet 19. oktober 2010 Eh... JO, det sier ganske mye! Jeg er arbeidsgiver, og hadde jeg fått en søknad med en slik skrivefeil ville jeg ha kastet den. Det blir for useriøst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå