maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Blitt så inspirert av alt kakesnakket her inne i det siste,så tenkte å prøve meg litt på kakebaking jeg og.:-) Har vært inne på nettet å kikkt litt,men det er jo så sinnsykt mye å velge mellom.. Var inne på amazon.com å kikkte på Wilton,og det er jo side opp og side ned med utstyr,farger,ja alt mulig. Men hva trenger jeg for litt basic kakebaking?
~**nuttis**~ Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Liten og stor kjevle fra Wilton Kjevleunderlag,tuppeware er bra. Smoother,jevner ut bulker osv. Deigskrape,løsne lokk fra underlag. Pastafarger fra f.eks Wilton 8 pk. Spatel til å smøre kremer Tipper og sprøyteformer Kakeformer,begynn med runde i forskjellige str. Pizzahjul til å kutte lokk langs kaken Moddeleringsverktøy Kantutstikkere til pyntekanter Bokstavutstikkere Har en kakeblogg du kan ta en titt i.Ligger arbeidsbeskrivelser, bilder og oppskrifter ++ der.
~**nuttis**~ Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Bloggen,haha www.leneskaker.blogspot.com
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2010 Oj her snakker vi kaker! Ser jeg har litt å strekke meg mot ja :-) Kjenner igjen drømmehagen-kaken din fra galleriet på kakeboksen,var der inne å sneik litt igår;-) Flink du er!! Men kan jeg spørre deg hva du synes er best mtp former? Nå hsr jeg bare en sånn vanlig springform,men ser det fins "hele" former i både metall og silikon. Hva er best? Og tusen takk for utstyrsliste,her er det bare å begynne i en ende ser jeg :-)
~**nuttis**~ Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Ja,begynn i en ende...for det baller seg fort på;-) Har et rundt kakeformsett jeg kan selge deg,tror det er 4 str
~**nuttis**~ Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 er no lign dette http://www.cacas.no/Produkt/2105-2932
~**nuttis**~ Skrevet 19. oktober 2010 #8 Skrevet 19. oktober 2010 mulig kakeformene er solgt forresten ;-)
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 19. oktober 2010 Litt treig med å følge med her ser jeg :-) De formene så jo supre ut, har bursdag om ikke så lenge så går jo an å ønske seg! Får sende samboeren på kakeformjakt (ja for jeg syns jeg ser!:-) )
stearin Skrevet 19. oktober 2010 #11 Skrevet 19. oktober 2010 Oi, superflink du er! Bli ikke forundret om du blir kontaktet ved neste store happening;)
~**nuttis**~ Skrevet 20. oktober 2010 #12 Skrevet 20. oktober 2010 Bare å si ifra det :-) I love it :-)))))))))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå