Gå til innhold

Noen med foreldre som er alkoholikere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig oppdaget , etter 1 års mistanke , at min far er alkoholiker.

Vi bor svært langt fra hverandre, med har god kontakt via tlf. Møtes 1-2 ganger i året. Siste året har jeg bemerket meg at han fester mye, og ringer meg og min søster mye i fylla. Jeg hører med engang hvis han har drukket. . . Min pappa har hele min oppvekst kun "brukt" alkohol til fest-bruk. Dvs kanskje 1 gang på 6 mnd. Han har aldri drukket så mye som en øl eller et glass vin hjemme på lørdagskvelden. Alltid edru.

Men nå drikker han ofte. Hver dag....

Jeg kom nettopp hjem etter å ha besøkt han i en uke. Han smugdrakk hver kveld, ren vodka rett fra flasken. Utover kvelden gadd han ikke smugdrikke engang. Endte opp med å bli godt beruset, og noen kvelder drita full. Jeg konfronterte han med dette, å spurte om han hadde et problem. Selvsagt sa han nei, men inrømmet å drikke hver kveld ... Grunnen var for å få sove skikkelig, samt at han var veldig sliten.. Han kommer seg på jobb hverdag, er flink og aldri en klage. alltid edru også, siden han starter med drikkingen rundt 17.00 , å legger seg kl 22.00..

Jeg er lei meg for dette, og svært skuffet. Samt sjokkert.. selv om jeg har hatt mistanke lenge. Å prate med han går ikke, han hører "kun seg selv".... Nå lurer jeg på om noen andre har en forelder som er alkoholiker, hvordan takler dere det med tanke på selvbeskyttelse, barnebarna osv.. Hvor mye skal jeg prøve å prate med han om problemet, osv?

Trenger sårt råd.

Beklager mye skrivefeil, men jeg sliter litt med det ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja,hva skal man svare her.

Han er den eneste som kan hjelpe seg selv..

Fint att du har pratet med han om det,men siden han ikke var så snakkesalig da du var der,kanskje du kunne prøvd å prate om det over telefonen eller per brev..?

Har han sagt noenting i fylla,de pleier å være mer ærlig da!

Som en familiefar han er,så er det vel familien hans (altså deg) som får vite noe sist når det gjelder problemer som han har.

Ikke la barna dine være der på overnatting,hvis du vil han skal passe de,så la han bare passe de når dere er hjemme hos dere,og da i en bare liten tid..

Sørg for å kreve av han att han er edru når du/dere møtes,

Skulle det skje att han ikke er helt edru,så reis med en gang,det skal være null toleransje om alkoholen når han møter barnebarna sine..

Ellers så tror jeg ikke det er så mye du kan gjøre hvis han ikke vil selv..

Etter min erfaring,så la han vite att du alltid vil være glad i han,uansett,og att du vil stille opp for han,men bare hvis du kan..

Var vel ikke så mye til hjelp dette her sikert da men..

Skrevet

Mamma er alkoholiker og det er et helvetes opplegg:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...