Gå til innhold

Er jeg veldig sjalu?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sambo som har barn fra før med ei annen.

I perioder er hun veldig "på" han med blandt annet meldinger og telefoner,noe jeg synes er svært irriterende!

Hun er veldig rask med å bruke "barna" i ting hun vil oppnå,men hun kan også snakke/skrive om helt usakelige ting som ikke har noe med barna å gjøre,nemlig hennes EGNE problemer! I periode kan hun sende vitser ol,En gang var det en ganske grov vits som ble sendt.Da tok sambo afære og ringte henne opp å gav henne hele leksa med at det var over mellom dem,at han ikke ville ha noe annen form for kontakt enn det som omhandlet barna (som bare skulle være det aller viktigste) Hun skyldte da på at det var en felles mld til alle i adr boka hennes på tlf.

Problemet er at hun slutter for ei stund,så kan det begynne på an igjen..

Med mld som for et eksempel bryr du deg ikke om "VÅRES" barn ,våres ditt våres datt...

Missforstå meg rett,men det er vel ikke noe "VÅRES" lengre??Hva F er det hun tror liksom?

Nå har det nettop vært en økt igjen med mld og tlf ringing,Det viser seg at hun har fått barnevernet på nakken,men det er så fryktelig irriterende at hun er så tjukk i huet at hun aldri skjønner at hun skal slutte!!

Sambo kan ringe å skjelle henne ut,si at han ikke vil ha noe mer med hun å gjøre og til å med true med at vi flytter langt bort slik at hun aldri mer får vår hjelp,bytte nr,men så går et ei lita stund,så skriver hun igjen...

Hva skal man gjøre med sånne??Vil hun noen gang skjønne??

Vi vurderer å politianmelde henne for trakkassering om hun ikke gir seg..

Hva tenker dere?Er jeg overdramatisk og sjalu kansje??

*Hilsen frustrert frue*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, nå er jeg litt sjalu av meg selv da, og hadde ikke likt det.

Men en ting er jo å ha kontakt pga barna og alt det der, men skjønner ikke pointet med resten, hvertfall ikke når han ikke vil ha den type kontakt og har prøvd å si fra.

Men tror ikke dere kommer langt med å anmelde altså.

Skrevet

Hva er det snakk om da, 20 mld om dagen eller 2 i uka? En vesentlig forskjell der...

Synes du virker litt vel sjalu ja, jeg hadde fått fnatt om partneren min var sjalu, virkelig.

Hvorfor er det så galt at de har vennskapelig kontakt da? Han har jo tross alt brydd seg om denne dama og levd veldig nært med henne en gang, er vel naturlig at de fremdeles har omtanke for hverandre og kan støtte hverandre, le sammen, snakke sammen osv. Er ikke akkurat snakk om utroskap her.

Skrevet

Hvis denne dama har fått bv på nakken så burde kanskje dere få hovedomsorgen??

Ellers så burde dere tatt en runde på familievern kontoret og blitt enige om hva slags kontakt dere skal ha. Alt "tull" skal kuttes ut og det er kunn viktige beskjeder det skal ringes/sendes sms for. Som feks om barnet har blitt sykt, utsatt for ulykke/skade, foreldremøter, ferier osv. Er det ikke viktig eller har noe med barna og gjøre så unngå og ta kontakt..

Noe sier meg at din samboers eks vil ha han tilbake, eller???

Skrevet

Jeg hadde ikke vært sjalu på dette ihvertfall.

Om det ikke når inn på henne at han ikke vil ha kontakt med henne om annet enn barna, har så bare la vær å sende melding tilbake om det ikke handler om barnet og si at nå legger jeg på når det ikke handler om barnet.

Flytter dere bort pga henne er det et barn som kommer til å lide av det.

Og det kommer alltid til å være "våres barn" siden hun er mor og han er far.

Skrevet

Ser ingen grunn til å være sjalu, så lenge mannen din gir beskjed at han ikke liker det o.l. Hadde vært annerledes hvis han sendte slike mld tilbake...

En annen ting er at du visste vel at han hadde barn med noen før du innledet et seriøst forhold, og burde visst at de kom til å ha kontakt.

Og det er faktisk fremdeles VÅRE for de to, og det kommer det alltid til å være. Uansett hvor godt eller dårlig forhold de har, har de faktisk barn SAMMEN!!

Skrevet

Dette er ikke noe å være sjalu for, dama graver jo sin egen grav. Hvis hun irriterer vettet av mannen din med denne oppførselen er det vel ikke så veldig trolig at han vil tilbake til henne?

Det beste dere kan gjøre er faktisk å ignorere det. Dama har jo tydeligvis problemer. Det er som med små barn: Hvis du ignorerer uønsket adferd så dabber det ofte av...

Skrevet

Det har blitt sendt opp rundt 20 mld per dag iblandt ja!

Og sambo har nå sluttet å svare.Hun har sendt mld til meg også,men jeg har aldri svart.Driter i hele dama..

Meg og sambo mener at hennes problemer får være hennes og ingenting mer.

Tror nok eksen hans er sjalu..hun ser at vi har det bra,vi har fått vårt eget barn,og det tærer sikkert på henne..!

Husker så godt sambo kom hjem etter at han hadde levert barna tilbake til eksen og hun hadde sagt "nå må du ikke glemme at du har 2,fordiom du har fått en ny"..!

Så vil hun heletiden ødelegge for den kontakten jeg har til barna.Jeg gjør mye for dem,og vi har våres rutiner her i huset!Jeg tar barna som mine og er utrolig glad i dem.

Meg og sambo var ærlige med eksen hans engang og fortalte hvor god kontakt meg og eldste barne har (andre også for den del) hva vi gjorde og noe bare jeg og stebarnet mitt hadde sammen(bygget opp)

Da ble hun vel sjalu igjen,og vi merket endret oppførsel på barnet da han kom.

Det kom kort tid etter fram at hun hadde sagt" det er ikke stemor(meg) du er på besøk hos,men faren din." (da var det liksom galt at jeg gjorde noe,for det var liksom han som skulle gjør alt osv)

Men sambo var fort ute på banen da også og sa at meg og han er ett,og at vi gjør ting felles her i huset!

Hun er utrolig umoden,og tenker ikke på barnas beste virker det som...

Er det galt at dem blir glad i meg og knytter seg til meg??Ingenting er vel bedre enn det??

Og det er det største ønske til sambo.At VI er en familie!

Treffer vi på dem ute,sier hun alltid høylytt "der er pappa",ikke meg eller halvsøskenet deres.Det er sambo som heletiden drar meg og nå lillesøskenet inn i bildet.

Hver gang de kommer på besøk til oss på samvær,må vi repetere ting slik det er hos oss,og at her er vi ett.

Må bare legge til at barna har utrolig mye respekt for meg..bare synd at hun alltid vil prøve å ødelegge det..

Skrevet

Du burde helt klart bekymre deg mer for hvorfor barnevernet er på nakken til dine bonusbarn sin mor, enn hvor mange vitser hun sender til samboeren din.

Skrevet

kan ikke helt se hvorfor du skal være sjalu, men irritert kan jeg godt forstå at du er!

Skrevet

Sånn var mannen min sin x dame også.

Hun fikk også barnevernet på nakken.

Nå har hun mistet barna sine, og får ikke se dem alene... Hun klarte rett og slett ikke og se til barnas beste.

Men jeg ser ikke grunnen til at du skal være sjalu. Så lenge mannen din klarer og oppføre seg voksent oppi dette så har du nok ingenting og være redd for. Det er jo bare denne dama som tydeligvis sliter, bare ignorer henne såfremt det ikke har med barna og gjøre så går det nok over etterhvert.

Det kan sikkert bli endel tøffe tider med en sånn x dame, men tro meg, det blir bedre etterhvert. Bare dere klarer og holde dere voksne og saklige i alt dette.

Lykke til! Klem. :)

Skrevet

irritert og oppgitt ja,men sjalu skjønner jeg ikke, han viser jo klart å tydelig at han synes huner teit og at hun skal holde seg unna!

jeg synes du virker litt egoistisk, jeg synes synd på barna hennes jeg!! barnevernet på nakken?! sier vel litt.. tenk på dem heller, kansje de har det bedre hos dere enn hos moren?!

Skrevet

Det både du, og ikke minst faren til barna burde fokusere på er at hun har fått barnevernet på nakken.

Er ikke faren tenkt ta tak i det? Få barna ut av hjemmet om der er skadelig?

At du er sjalu forstår jeg ikke. At du virker utrolig selvsentrert er en helt annen sak. Om ikke faren tar affære ang barna er han ikke noe bedre forelder enn moren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...