Gå til innhold

17 og gravide, anyone?


babygirl<3

Anbefalte innlegg

Jeg er 17 år og har termin 27. januar.. men jeg kjenner ingen andre på min alder som skal ha baby! (Sikkert bra det - på en måte.. men skulle ønske jeg kjente noen fordetom! Det er ikke så kult å være helt alene om å være gravid i gjengen :P Og det er jo alltid noen som skal ha baby i ung alder?) Andre kommende unge mødre som føler at de ikke helt har noen som skjønner hva man går igjennom? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke 17, men det er jo i allefall kjekt å ha forumet her inne, her kan en spørre og grave og dele sammen med alle andre, uansett alder:) Jeg har ikke tenkt noe på å se hvor gamle de andre jeg får svar fra eller svarer her inne er, vi er jo alle i mer eller mindre samme båt:)

Kanskje jordmoren på helsestasjonen vet om flere unge mødre? Hvis du bor på et litt større sted?

Jeg syns i allefall det er veldig kjekt å bli kjent med andre som er gravide, og skal benytte meg av feks BIM treff mulighetene. Selv om jeg er eldre er det ikke så mange rundt meg som har unger heller. Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de er sant, det er veldig mye hjelp i å bare møte andre på forumet og se hva de sier ogsånn! :) Men føler ikke at alle er helt i samme båt, fordi når man blir eldre planlegger man ofte svangerskap, eller har hatt barn før, eller så har man veldig peiling! Selvfølgelig gjelder sikkert ikke det alle, men det kan virke sånn.. Jeg har ikke peiling på noenting, og det kan være litt frustrerende! så hadde vært fint å møte noen å dele frustrasjon ogsånn med, som er like gamle ca fordi når man er på samme alder har man oftere samme syn på ting :) Men på en anna side kan det være veldig mye hjelp i å møte "eldre" gravide og da, for som sagt har de som regel mer peiling!! hehe :) Ja har spurt jordmor så får se om jeg får svar snart ;D hehe! men tusen takk :) Jeg bor ikke på et veeldig stort sted så satser ikke på at detblir noe BIM treff i nærheten, menmen :P finner nok ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke så ung som deg. Men jeg måtte bare kommentere måten du skriver på. Du virker ut som en forståelsesfull, ansvarsfull, og reflektert ung dame! Jeg var ikke like "voksen" som deg, da jeg var 17 år. Planlagt svangerskap, høyere alder eller ikke, dette kommer du til å klare like bra som noen andre !!:)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe tusen takk :) ! hjelper jo litt når folk er så positive til at det skal gå bra :D selv både tror jeg og håper jeg at det går fint, har jo vært innstilt på å greie det å gjøre det beste for babyen min helt siden jeg ble gravid! Men av og til, savner jeg å ikke måtte ta hensyn, og bare kunne være 17 , uten å tenke noe spesielt på hva jeg gjør.. Nå må jeg jo bli voksen, passe på alt jeg gjør, spiser/drikker, bruker penger på, hvordan jeg handler ting ogsånn.. alt egentlig! men på en annen side, er jeg aldri alene lengre og det er litt koselig <3 så blir det nok enda bedre når babyen kommer, for da har jeg en som alltid er glad i meg uansett hva jeg gjør galt :):) og venner og familie støtter meg jo, men de skjønner ikke helt hva jeg går igjennom :P så sånn sett, ville jeg likt å ha noen andre gravide på min alder rundt meg, for å ha noen som virkelig skjønner hva jeg går igjennom! Men tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå hører ikke eg til i januar-klubben, og er heller ikke 17 år.

er 31 år, og venter nr 2, i mai.

men når eg gikk gravid første gang var eg 17 år. fylte 18 år 5-6 uker før eg fikk dattera mi.

graviditeten var ikke planlagt, men d var aldri snakk om å ikke fullføre svangerskapet.

leste mye i bøkene eg fikk hos jordmor, og følte eg viste hvordan man hånderte en baby, siden eg alltid har vært glad i barn, og har to yngre søsken.

hadde oxo familien min, og den daværende samboers familie fulle støtte.

når d gjaldt fødsel, gruet eg meg ikke i d hele tatt, for eg viste jo ikke hva eg gikk til:O).

heldigvis hadde eg en venninne som oxo var gravid samtidig som meg, og på samme alder, så vi fulgte hverandre hele tiden, og snakket mye om felles opplevelser og erfaringer vi fikk under graviditeten.

tok et års pause i vgs, og begynte på igjen når dattera mi var 9 mnd. fullførte vgs, og begynte deretter på høgskole, og fikk fullført en 3-årig utdannelse.

idag er dattera mi 13 år, og en livlig og blid jente.

dersom du føler d uvitende, usikker, eller hva d nå enn skulle være, spør deg frem, om d er familie, venner, meg, eller andre her inne.

dette går så bra så. erfaringer skaffer du deg underveis:O)

eg syntes d var koselig å bli mor som ung. og føler eg har klart oppgaven bra:O)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja da har vi et stykke mellom oss.. Vestlending jeg:p Nærmere bestemt Sandeid, helt nord i Rogaland..

 

Hvordan er formen? skole/jobber du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååja hehe ja det er lit langt :P !

 

Formen er grei, var veldig dårlig de første 4 mnd men det er jo over :) Ellers er det mye mangel på energi, men jeg greier meg veldig greit og formen er egentlig relativt bra ;)

Jeg går på skole, og håper å fullføre selv etter at babyen er født men det får man bare se når tida kommer dit :) hehe!

Deg da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også en del dårlig de første 16-18 ukene.. Slet med hyperemesis og jernmangel.. Men nå er formen strålende;)

 

Jeg har fullført studiekompetanse (russ 09) og har jobbet fullt siden i fjor sommer.. Kommer nok til å begynne å studere til neste høst rekner jeg med;)

 

Jeg jobber 100%, som daglig leder/butikksjef på en Joker butikk. Bare fra 1.sep. til jeg går ut i permisjon da. Hun som egentlig driver butikken har mamma permisjon nå:P Smittsomt? Neeeida:p

 

 

Hva er det du studerer/vil studere foresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...