Gå til innhold

HJELP! Tror jeg spontanaborterte i dag... (advarsel: detaljer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på pillen, men har glemt noen dager de siste to mnd. Har ikke tatt det så tungt siden jeg og mannen skal starte prøving om noen måneder likevel. Siste pille på fredag, fikk mensen lørdag. Merket sterkere murringer enn vanlig et par dager før, og lørdag kveld var det intenst. Pleier vanligvis å gå noen dager etter siste pille på brettet før jeg får mensen. Søndag var det sterke smerter, men har vært plaget med menssmerter tidligere så tenkte bare at det var en "sånn gang" igjen. I dag har jeg også hatt smerter i rygg og mage, men ikke tenkt mer over det enn at jeg tok paracet for å klare å stå på jobb.

MEN da jeg gikk på do og tok ut tampongen i ettermiddag så kom det ut en klump! Det så ut som en "sekk" som er inni f.eks egg, bare at den var delvis fylt av blod. Jeg tok den opp av toalettet i litt papir (ekkelt, jeg vet, men måtte bare) og det var ikke slim eller noe, det var en slags hinne med blod inni og utenpå.

etterpå føltes jeg nesten lettet i kroppen. Har ikke hatt noe særlig smerter nå, bare noen stikk imagen. Men jeg føler meg helt forvirret og tom innvendig. Kan dette ha vært en spontanabort? Vær så snill, jeg trenger svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan det ha vært, mange kvinner mister minst en gang iløpet av livet, ofte uten selv å være klar over det, mange merker det bare som en ekstra kraftig mens feks.

Skrevet

Jeg tror de fleste SA er forskjellige, dvs med tanke på smerteomfang og hvor mye de blør.

Jeg hadde en SA i uke 9, og da hadde jeg så vondt at jeg ikke klarte å stå på beina nesten. Blødde kraftig, og det kom litt klumper ut. Men jeg var klar over det på forhånd, fordi hadde fått beskjed av gyn at hun ikke så noen hjertelyd. Uansett, var heldig fordi alt kom ut.

Hvis du er usikker på om det var en SA eller ei, så går det jo an å ta en tur til gyn. De kan ta invendig UL, for å se om alt er kommet ut i tilfelle du var gravid. Men vanskelig for oss å svare på, da de som sagt er ganske forskjellige.

Skrevet

Takk for svar. Tror nok jeg tar en tur til legen, ja. Men vet dere om dette kan ha vært noe annet? Det var bare så utrolig ekkelt, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det heller. Det hadde hjulpet hvis noen sa at "det der var nok bare en.." men ingen kan jo vite hva det var såklart. Men kanskje noen vet om andre alternativer?

Skrevet

Litt ekkelt, men noen ganger når jeg har mensen så ser jeg liksom egget komme ut sammen med blodet. Så det kan jo rett og slett også bare være det?

Skrevet

Kanskje? Sekken var ganske stor da, som tommelen min omtrent..et ubefruktet egg er kanskje ikke så stort..jeg vet ikke. Bare veldig forvirret nå.

HI

Skrevet

Ser du egget? Wow.

Du vet at et ubefruktet egg bare er 1-2 mm stort?

Skrevet

Jeg spurte legen min ang egget, og han mente at det kunne være det man så fordi det ble så mye større når det var blod og slim rundt og inni.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...