Gå til innhold

Kjære diamantdamer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter fortsatt på diamantring, så jeg skjønner meg ikke på dette. Har funnet en fin ring som er på 24 ct. Har funnet en som er helt lik som er på 40 ct. Skjønner jo såpass som at den på 40 ct er mer verdt, men er diamantene noe større på den sistnevnte? På bildene ser de klin like ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, føler meg ikke som noen diamatdame, men har ihvertfall litt svar å komme med.

Selvsagt har størrelsen noe å si, og det er litt forskjell på 24 og 40 der. Men på en diamant er det også viktig å tenke på hvilken farge den har og hvordan den er skåret/slipt. Så dette spiller også stor rolle når det kommer til prisen.

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg? En av dere har kanskje en av disse ringene så jeg får se bilde? :)

Skrevet

Har ikke ringene, men dette er princess cut, det vil si kvadratiske stener. Det er 4 stener satt sammen, slik at det ser ut som en stor sten. 0,24 carat er da 4 små stener som hver er 0.06 ct. 0,40 er da 4 stener på 0.10 carat hver.

Jeg har anheng på 0.08 fra thune, og bildet av den ser likedan ut som de litt større stenene. Tror derfor du bør gå og se på en sten i den aktuelle størrelsen, det gir ikke godt bilde å bare se annonsen.

Har også øredobber som er 0.22 carat, det vil si at hver er 0.11, og ser forskjell til anhenget men det er ikke kjempeforskjell. Forlovelsesringen min er 0.33 carat, og da begynner man å se stor forskjell fra de små stenene.

Vet ikke om det var til noen hjelp:) Thune bruker forøvrig god kvalitet på diamantene, slik at du kan få en større sten i dårligere kvalitet til samme pris hos en annen forhandler.

Skrevet

En på 0,4 er dobbelt så stor som en på 0,2

Jeg har en som er i underkant av 0.5 og den er ikke særlig dominerende. De kan også se like ut på overflaten, men tykkelesen kan variere og den synes jo ikke nødvendigvis.

Folk som kan diamanter har kommentert på at de ser at diamanten min er stor. Men mange har jo enda større bevare meg vel. Jeg er fornøyd med min ring, som forøvrig er rund og ikke firkantet. Jeg personlig foretrekker rundslipte ringer.

Skrevet

Legger ved en link så kan du se hvor store de er i virkeligheten, opp til 2 karat. http://www.gullbutikken.no/default.asp?page=169

Vær også ops på at det er vesentlig forskjell i pris på en sten på i underkant av 0,5 og en i overkant av 0,5. Forresten er diamanter dyrt om dagen, så hvis du ikke har kjøpt ennå ville jeg ventet litt, evnt fulgt med på tilbud hos Thune litt nærmere jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...