Kokkeli nyter våren:) Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Med en gang jeg fikk barn brukte jeg aldri ull, visste rett og slett ikke hvor bra det er for barn (som voksne). Brukte jo ull på kalde dager, særlig de dager vi skulle være mye ute. Men har de siste år brukt mer og mer ull og bruker nå ull stort sett hver dag på høst, vinter og vår hallåret. Kommer til å kjøpe noen ull t.shorter. Har også hatt god erfaring om ulltruser, særlig til barn som kanskje lekker noen dråper når de er ute i lek. Det var min reklame for ull:)))
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Her er det også masse ull! Ullsinglet tidlig på høsten, så t-skjorter og langermete trøyer, nå har vi funnet frem ullribb-buksene og ullstillongs. og ulltrøye til mor!
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Storesøster på 5 1/2 år er ikke så veldig glad i ull og bruker det helst når det er skikkelig kaldt, og jeg nærmest forlanger at hun har på ull. Her er det skikkelig kaldt om tempen er meldt ned mot null grader eller mindre utover dagen. Hun har liggende en slik rød tjukk ulldress i bhg også, som hun kan ta på om hun blir kald når de kommer inn, og microfleece, og et sett vanlig ull. Så de kan kle henne i bhg om det er kaldere enn hun innbiller seg hehe =) Lillebror begynte idag med ull stilongs og genser. Han har atopisk eksem og bruker slik ull som har bomull på innsiden, helt greit det. I bhg har jeg en bomulls t-shirt oppå for å unngå de værste flekkene.
Jojo x3 Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Ja, ullstillongs, ulltopper og ullsokker. Har også ull t-skjorter til ungene n¨år det er sånn passe kaldt.
Lene~mor til tre Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 ja vi bruker ull alle sammen når det blir kaldt nok
metaMORfose Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 Ull til alle her også. Dvs, mannen min sverger til sportsundertøy når det blir kaldt nok. Han synes det er bedre helt innerst, og så har han heller ull som mellomlag. Jeg er mot å overkle barna. I overgangsperioder bruker de ofte fleece, for det er enklere å ta av og på enn når man har ull innerst. Eldste hos oss, som nettopp er ungdomsskolegutt, bruker ull når han trener, men ikke i hverdagen på skolen. 1 klassingen vår har de 2 siste ukene hatt ulltrøye og tynn ullongs noen ganger. Men hun er varm av seg, og jeg synes det er for ille at hun svetter når hun sitter i klasserommet, derfor har vi heller begynt med litt tykkere jakker, bomull innerst, men ullsokker. Yngste på halvannet er full av ull og fleece støtt )))) Jeg er gravid og ekstremt varm, så kun ullsokker på meg - som jeg bruker hele året. Ulvang, UIlmax, hjemmestrikket, Kari Traa, Janus, Helly Hansen...... laaang liste med flotte produkter
Ranveig R Skrevet 25. oktober 2010 #7 Skrevet 25. oktober 2010 Her går begge ungane og eg i ull no. Ungane brukar egentlig ull heile året utanom midt på sommaren, og lille brukte ull/silkebody den første sommaren sin. Har på dei heimestrikka trøye i ull + ullstrømpebukse/stilongs og så bukse + genser/hettejakke/kjole/tunika over, enten ull eller bomull. Begge har tynn ulldress + tjukkare fleecesett liggande i bhg. Eg brukar ullsinglet heile tida no om dagen, stilongs når eg er på jobb eller skal vere lenge ute her heime.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå