Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Fordeler og ulemper med begge deler vil vi gjerne høre. Og hva er forskjellen egentlig? Hva er omsorgsarbeideren kompetent til å gjøre som vp. ikke kan og omvendt?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Du velger selvsagt høyskoleutdanningen.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Hehe - Vernepleier er 3-årig høgskole - tilsvarende sykepleie. Omsorgsarbeider er tilsvarende hjelpepleier/helsefagarbeider (videregående nivå). Altså to helt forskjellige utdanninger!!!!!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Det er jo to helt forskjellige utdannelser. Og jobben etterpå er jo ikke lik.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Man kan vel strengt tatt ikke bli omsorgsarbeider lenger..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #6 Skrevet 18. oktober 2010 omsorgsarbeider kan du ikke lenger bli. Det nærmeste er vel helsefagarbeider. 2 år på skole, og 2 år lærling. Etterpå kan du jobbe på sykehjem, med funksjonshemmede, psykiatri e.l. Vernepleier er 3 år på høyskole/universitet. Som vernepleier spesialiserer du deg mot funksjonshemmede. Selv er jeg omsorgsarbeider som jobber med funksjonshemmede, men jeg har en drøm om å utdanne meg til vernepleier. Men det koster penger...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #7 Skrevet 18. oktober 2010 Men hva skiller arbeidsoppgavene om man ønsker å jobbe med barn med funksjonshemninger da?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #8 Skrevet 18. oktober 2010 Takk, da trenger vi ikke mer for å komme oss videre. Var ei som prøvde å sette meg ut, men sta som jeg er hører jeg på meg selv. Og så langt er jeg enig med alle svar her. Når jeg tenker meg om skulle det stått helsefagarbeider og ikke omsorgsarbeider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå