dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Frøkna vår har fått denne og legen mente hun kunne gå i bhg hvis formen var bra. Har også lest litt og det står at den smitter gjennom dråpesmitte. De spiser jo på samme leker ol, så det vil jo garantert smitte... Synes det blir litt feil å sende henne i bhg da. Hva sier dere?
Fire småtroll Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Utslettet kan jo sitte veldig lenge ved fjerde barnesykdommen da, jeg kan ikke ta fri fra jobb så lenge... Vi fikk beskjed om at det var greit å sende i barnehage når feberen var borte og formen fin, så det gjorde vi. Den ene jenta mi hadde utslett i nesten en måned! Var ganske blekt og usynlig etterhvert, men ble tydeligere når hun f.eks ble svett og varm, Kunne jo ikke ha henne hjemme så lenge. I følge helsesøster ble utslettet på de fleste borte i løpet av en uke, men det kunne sitte i opptil 3 mnd uten at det var veldig unormalt..
Ajam Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg setter ikke pris på at det sendes syke barn i barnehagen. Men når det gjelder barnesykdommer, så er det jo noe alle må ha. Jeg vil helst at snuppa skal ha alle før hun begynner på skolen.
It's all about me Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Mener å ha hørt at når feberen er borte og utslettet har kommet er de ikke smittsomme lenger. Men mulig jeg tar feil...
Fire småtroll Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Måtte google litt jeg også nå siden jeg mener å huske at den er mest smittsom før den bryter ut.. Hos de fleste "nettdoktorene" står det at det er mest smittsomt de tre dagene de har feber, og litt smittsomt i opptil 2-3 dager etter at feberen er borte. Dette klippet jeg fra en legeside: "Smitter mens barnet har feber til 2 dager etter at utslettet kom." Så da gjorde vi nok helt rett da vi hadde jenta vår hjemme en uke, men ikke i hele den måneden hun hadde utslett
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2010 Greia er at det akkurat har gått vannkopper på avd, 11 har hatt det nå. Og jeg vet at mange foreldre har brukt opp sine sykedager. Ikke at det er mitt problem, men. Hun ser ikke så bra ut på ryggen, men får se an i morgen da.
Jullia Skrevet 18. oktober 2010 #7 Skrevet 18. oktober 2010 Når hadde hun feber sist da? Har hun hatt en feberfri dag hjemme og er opplagt, så kan hun nok gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå