Gå til innhold

Irritert på enkelte i omgangskretsen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en datter som er to år om to uker. Hun prater mye, men det er få tydelige ord som kommer. Hun er utadvendt og positiv, men når hun prater til våre venner og enkelte i familien, så svarer de enten "bla, bla, bla" og ler, eller "jeg skjønner ikke noe av det hun sier jeg" og gir henne ingen respons...værtfall ikke noen respons som er positiv.

Hva om de kunne late som de pratet med henne istede for å nesten håne henne? Jeg ser at hun blir skuffet på en måte, og det er så sårt. Alt rundt henne blir liksom så negativt..... Pluss at de ofte skal påpeke hvor tidlig ut sine egne barn var , selvfølgelig;) Det som er litt interessant er at min datter ligger lang "forran" motorisk, men det er liksom ikke positivt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om dere har en veldig umoden ogangskrets :S

Fortell de hva du synes om det, og spør om de ikke kan late som om de prater med henne. Si rett ut hva du føler når de holder på sånn. De kan jo umulig ha barn selv.

Skrevet

Jeg tror nesten jeg hadde reagert på samme måte mot de som de hadde gjort mot barnet mitt; neste gang de svarer henne med blablabla, så svarer du på neste uttalese rettet mot deg med et hånlig "hahaha, så teit".

Kanskje dette er oppegående nok folk til å se hvorfor du svarer på den måten..Hvis ikke, ta det opp med de ;)

Skrevet

Jeg har tatt det opp med noen av de, men det hjalp ikke særlig. Jeg tror ikke det har med umodenhet å gjøre, kanskje heller usikkerhet, de vet kanskje ikke helt hva de skal svare. Men de ser jo hva min samboer og jeg svarer henne, skal det være så vanskelig? Noen av de har barn, men de er bare babyer ennå, så de kan kanskje ikke sett seg helt inn i situasjonen. Ikke vet jeg...

Skrevet

Huff. Høres ikke no greit ut. Stakkar liten. Noen folk har rett ig slett bare ikke peiling. Helt uten innlevelse. Kjenner noen sånne jeg også. Blir nesten flau på de sine vegne. Går det ikke ann å bare svare ho liksom? Ja, nei, sier du det osv. Tenker de hadde likt det om ikke de fikk svar når noen snakket til de. Alle skal bli hørt. Selv de minste:) Og så fintfølende og nevne hvor tidlig sine barn snakket. Jøss altså. Noen mangler både oppdragelse og empati. Syns du skal ta deg god tid til å svare henne når de er på besøk. Ikke la de snakke "over" henne. La ho snakke ferdig, og svar henne. En annen ting, det at hun er tidlig motorisk stemmer da helt med at hun kanskje ikke sier så mye. Da bruker hun kreftene der isteden. De som snakker tidlig, er mange ganger ikke så tidlig ute med andre ting. Barn er forskjellige, og det er vi også. Takk og lov for det;) Kos deg med snuppa di:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...