Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Har flere venner på facebook som annonserer at de reiser på hytta i helga, kun for å slippe unna bøssebærerne. Er det f...ings mulig sier jeg bare! Jeg skjemmes!!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg gir til organisasjoner jeg faktisk har lyst til å støtte. Jeg liker ikke at andre skal fortelle meg hvem jeg skal støtte, og når.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Enig! Ingen i dette landet har ikke råd til å gi MINST 10,- Og hadde alle gutt 10,- så hadde det blitt 50 mill!!!! Mange bekker små, gjør en stor å... Men en ting er at de ikke gir - men at de ANNONSERER hvor selvsentrerte/egoistiske de er.. helt utrolig.. Kunne spart besinpengene til hytta den helga, og gitt de? Og har de hytte, så kan de IHVERTFALL gi...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Jepp, det tror jeg. Jeg kommenterte statusen til en av dem, som kunne fortelle at de IKKE støttet tv-aksjonen, de hadde andre ting å bruke pengene på. Eh, ok.
clarice_starling Skrevet 18. oktober 2010 #7 Skrevet 18. oktober 2010 Klart du kan velge å gi til de du vil... vi gir til Stine Sofie, har fadderbarn og medlemsskap i Røde Kors.. og innimellom gir vi til Leger uten grenser også.. (synes de gjør MYE bra)... men et fantastisk opplegg som denne TV-aksjonen er jo sånt som andre land bare misunner oss at vi får til.. Så å annonsere at man IKKE skal gi, er bare flaut!
Gjest Skrevet 18. oktober 2010 #9 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg gir til mange, men jeg gidder ikke holde meg hjemme for å vente på noen bøssebærere
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #10 Skrevet 18. oktober 2010 Hoho, jeg får 100%overtid på å telle bøssepengene;)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #11 Skrevet 18. oktober 2010 Vi har valgt et formål, vi har et fadderbarn gjennom Plan Norge som vi støtter hver måned. Kommer sikkert til å gi noen få slanter dersom vi er hjemme når bøssebærerne kommer, men det blir ikke særlig mye.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #12 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg har ikke økonomi til å gi, så jeg gjør det ikke heller. Jeg har ingen inntekt og er ufør. Får ikke trygd for tiden, grunnet NAV rot som tar en krig å få rettet opp i. Vi er altså da en familie på 3 som har kun 12000 i inntekt akkurat nå. Det er bare såvidt vi overlever og jeg kan garantere at vi ikke har en krone til overs. Ser jeg en krone på gata løper jeg for å plukke den opp før noen andre ser den. Si gjerne vi er gniere, men vi må prioritere oss selv.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #13 Skrevet 18. oktober 2010 Det er jo helt latterlig å si. Her støttes tre veldedige organisasjoner (en innenlands og to utenlands) med tilsammen 1500 kr i måneden. Jeg støtter ikke TV-aksjonen.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #14 Skrevet 18. oktober 2010 Man velger vel selv hva man vil støtte. Jeg liker ikke tigging på dørene. Gir heller ikke tomflasker til foreninger som kommer på døren og ber om det. Heller ikke snop til barn som ringer på og påstår at halloween betyr at de skal ha godteri fra alle hus. Tigging er en uting.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #15 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg må inrømme at jeg ikke liker bøssebærere eller andre som kommer direkte til meg og min eiendom for å få penger. Jeg gir store deler av min inntekt til veledighet. Gir etter evne. Jeg har dårlig bealt jobb, men gir bort ca 10% likevel. Når jeg vet det kommer bøssebærere føler jeg at jeg må forlate hjemmet mitt og det er utrolig ubehagelig. Hjemme, på telefon og i postkassa vil jeg gjerne bestemme selv hva og hvem som kommer. De dagene jeg vet det kommer fremmede på døra føler jeg ikke for å være i hagen eller hjemme. Å nei jeg er langt ifra gnien!
clarice_starling Skrevet 18. oktober 2010 #16 Skrevet 18. oktober 2010 Nei, det trenger du heller ikke.. Og man kan støtte TV aksjonen uten å holde seg hjemme.. Mange måter.. Men å bevisst reise bort for å slippe å gi penger--- det er teit!
sånn ca Skrevet 18. oktober 2010 #17 Skrevet 18. oktober 2010 Er nok en gnier akkurat nå, men jeg må det siden det begynner å bli magert i heimen og lånekassen aldri blir ferdig med søknaden min:/ Får heller bli med på neste runde:) Skønner ikke helt hvorfor folk reiser vekk for å slippe unna bøssebærere, man kan da bare si neitakk. Verre er det vel ikke, er jo ikke akkurat som bøssebærerene er en stor plage^^
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #18 Skrevet 18. oktober 2010 Eller man kan si at man har støttet allerede. Eller ikke har kontanter hjemme/penger akkurat nå, men vil gjerne gi litt gjennom tlf eller kontonr..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå