Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg ammer fremdeles min 10, snart 11 mnd gamle datter.. ALLE i min vennekrets sier at de syns det er ekkelt, og at jeg burde slutte før jeg blir stigmatisert pga dette.. Men jeg vil jo ikke slutte å amme nå.. Syns det er for tidlig for oss.. Hva syns dere?
Hikken Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg synes du skal føle på det selv og ikke bry deg om hva vennene dine mener. Det er ditt barn, din melk og din avgjørelse!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 jeg ammet frem til jenta mi var 15 mnd. da kuttet jeg ut fordi folk rundt begynte å blande seg og fortelle at nå måtte jeg slutte. jeg angret utrolig mye på at jeg sluttet. var absolutt ikke klar for det. du må føle selv at du vil og er klar. om barnet vil slutte før er det noe annet.. =)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg ammet til hun var 2 år jeg, ikke offentlig riktignok da.. Dreit i hva folk mente, og så sluttet vi når vi begge var klare for det, og det råder jeg deg til også!
Gjest eelis+kian Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Gutten min ble ett år på torsdag, og jeg ammer enda på morgenen, og innimellom midt på dagen. Folk blir overrasket når jeg sier at jeg enda ammer, men jeg ser virkelig ingen grunn til å slutte. Både jeg og småen koser oss med ammingen, også er det jo så fryktelig deilig å få en halvtime ekstra i sengen før vi må stå opp :-) Jeg har ikke tenkt å la noen andre få bestemme når jeg skal slutte å amme, og det syns jeg ikke du heller skal gjøre. Norske helsemyndigheter anbefaler amming frem til to år, så det kan du banke i bordet med neste gang noen begynner å mase. Kos deg med ammingen så lenge du orker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå