Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Begynner så smått å lure litt på en på FB. Gikk på skole med henne før, men har ikke noe videre kontakt nå, men er nå blitt værende som FB venn. Og helt siden permisjonen hennes var over i sommer så kommer det minst en, gjerne 2-3, statusoppdateringer i uken av typen "helgen ble altfor kort, jobb igjen i morgen :(", "endelig fredag, godt at en ny jobbuke er over!", "bare to dager igjen nå til helgen", "skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut resten av uken på jobb" osv i samme gaten. Helt greit med en og annen slik status, men hele fokuset hennes er tydeligvis at jobben er noe dritt som hun må lide seg gjennom. Vet hun har både kollegaer og sjefen (!) på FB, kan jo umulig være særlig positivt for dem å hele tiden lese hvor fælt det er å jobbe. Burde jeg gi beskjed til henne? Virker faktisk ikke som hun tenker over det selv, hvor mye negative innlegg hun kommer med ang det å jobbe, uke etter uke.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Ja det kan du godt kommentere. Er en uting om hun har kollegaer og sjef som venner.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Syns dette var en bagatell jeg. De fleste syns vel det er godt med helg når den kommer, og at man har sånne statuser trenger ikke bety at man ikke liker jobben sin. Kanskje vedkommende er et skikkelig b-menneske som liker å sove lenge feks? Det er mange andre statusoppdateringer jeg heller ville reagert på enn denne. Syns det er en uting å måtte legge ut alt man gjør uansett jeg da, men denne syns jeg var relativt harmløs. Hun er vel et voksent menneske som tar valget om hva hun vil legge ut selv, hvis ikke du har noe kontakt med henne nå syns jeg det blir rart av deg å blande deg.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Hvorfor er det en uting? Kommer vel an på hvor "nært" forhold man har, det?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Mange av mine kolleger har også slike statuser...det samme har sjefen også Men det er ikke et problem hos oss, for alle trives godt på jobb selv om vi elsker helgene med barn og familie:) Dersom hun hadde skrevet negativt om jobben eller kolleger/sjefen etc, så hadde jeg sett at det hadde vært et problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå