Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 noen som har erfaring med å bruke dette? Jeg har hørt at det kan gjøre at mindre melk blir produsert hvis man bruker brystskjold helt fra starten av når man bare har råmelk.. noen andre fordeler ulemper jeg bør tenke på? Har begyntå bruke de såvidt pga veslejenta har litt vanskelig for å ta brystet og jeg har allerede blitt ganske sår.. men er usikker på om jeg bør slutte før jeg blir for "godt vant" og heller bite i meg smerten og event bestille en time hos ammeveil for hjelp..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Brstill ammeveiledning uansett! Jo, brystet blir dårligere tømt med skjold, men du kan jo forsøke annenhver gang?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg brukte det i starten, og ikke hver gang. Etter noen uker, så gikk jeg over til å kun bruke det om natten. Dette forhindret faktisk helt såre brystvorter Og etter en eller 2 måneder, så sluttet jeg å bruke det Jeg er av den oppfatning at hele ammingen blir lettere, dersom mor slipper å ha smerter Og så brukte babyen narresmokk helt fra starten. Tror nemlig også litt på å variere det de sutter på, slik at de blir vant til flere typer. Fullammet babyen i 6 måneder, og delammet til hun var 10 måneder.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg brukte det i starten med førstemann, han var helt propell og klarte ikke ta tak. Så fikk med meg fra barsel. Noen dager senere fikk vi time på ammepoli med beskjed om å bruke det en liten stund til han tok tak også bruke det mindre og mindre. De sa at det også kan gi litt ekstra luft i magen til de små.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Pga stramt tungebånd hos min måtte jeg bruke det lenge, og mye (han fikk ikke tak i det hele tatt uten når han var nyfødt). Brukte det fra han var 5-6 dager, og frem til han var rundt 4 mnd. Stort sett ved hver amming, kun unntaksvis om jeg ikke fant skjoldene eller hadde glemt de at vi prøvde uten. Så ved 4 mnd hadde han vokst så mye at det gikk bra uten. Jeg merket overhodet ikke noe til at han ikke verken fikk tømt brystet eller at produksjonen gikk ned. Jeg fullammet han til han var nesten 7 mnd. Og han hadde overhodet ikke magesmerter som følge av luft heller. Gjør som du føler er rett, skjold er gull verdt for oss som trenger det.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #6 Skrevet 18. oktober 2010 Hei:) Jeg brukte brystskjold i begynnelsen pga at han ikke fikk tak. Skjoldet hjalp oss veldig. Men hadde bestemt meg for at jeg ikke ville fortsette med skjoldet. Syns det ble så mye gris, og tungvint ute blant folk. Så etter kanskje et par uker, så kuttet vi det ut. Jeg lot han få begynne med skjoldet, så tok jeg det bort etter en liten stund, da hadde han fått ut brystvorta såpass at han fikk tak i den. Og såre brystvorter blir det jo en liten periode uansett. Det går over. Smør med Purelan:) Lurt å prøve uten skjold når hun ikke er for sulten. Prøv uten innimellom. Og vær tålmodig;) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå