Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Uff , jeg har en svigermor som er veldig krevende og bestemmende. Jeg har ikke snakket med henne på en veldig godt stund , dvs litt over en mnd. Grunnen til dette er rett og slett fordi jeg ikke orker maset hennes. Hun snakker også til meg som om jeg var 5 år gammel...jeg er faktisk snart 30 og forlanger å bli behandlet som en voksen. Det er uakseptabelt at jeg skal være nikkedukke for henne. Hun vil bestemme og ha alt på sin måte. Hun forteller meg hvordan jeg skal være mor og at hun har jo tross alt vært mor før meg. Så jeg har ikke så mye jeg skulle ha sagt, i hennes øyne . Så derfor har jeg ikke tatt kontakt med henne den siste tiden. Jeg er snart høygravid og orker ikke stress og mas fra henne. Hun gjør hverdagen til meg og mannen veldig stresset. I dag , da prøvde hun å ringe meg på mobilen....Jeg tok den ikke! Synes dere at jeg er urimelig?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Ikke urimelig, men du gjør deg selv en bjørnetjeneste. Du kan ikek ungå henne for alltid og når babyen kommer vil du jo måtte ta tak i problemet uansett. Synes heller du skulel tatt en prat med henne før fødselen. Det er lov å si at man er utrolig trett og sliten og ikke makter så mye kontakt. Og husk for all del å ta tak i konkrete overtramp når de oppstår. Sier du ikke fra hvor skapet skal stå, så skrur hun det permanent fast der hun vil ha det. ...for å si det på den måten.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Når noen ringer meg som jeg ikke føler for å prate med der og da tar jeg ikke telefonen så nei du er ikke urimlig. Man har da ikke plikt å ta telefonen å snakke om man ikke har lyst bare fordi det er svigerforledrene. Men klart det hjelper lite å ikke ta den i lengden. Husk å vær sterk og si fra, bedre med en svigermor/or som er sur der og da og en tid en en som overkjører en. Jeg har en svigermor som la meg for hat fordi jeg ville bestemme over mitt eget liv, min egen kropp, mitt eget hus og ikke minst mine egene barn.(det har bedra seg nå ) Joda sønnen hennes bestemmer han også men han er stort sett enig med meg da, og er han ikke diskuterer vi å kommer fram til en løsning. Han takler ikke kamper med moren sin da han var veldig underkuet i barndommen sin, så når ho sier noe er standar svaret hennes XXXXX bestemmer, det er XXXXXX som ordner med det også videre. Derfor er jeg den slemme dama som kom inn å ødela allt for henne, hun hadde jo full kontroll over han før jeg kom i bildet. Men vet du i det store og hele gjør det meg lite, ho får heller være sur her og der en at ting blir gjort på måter som strider med mitt bildet av hva som er rett.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Det hender innimellom jeg ikke tar tlf når svigermor ringer. Hun kan ikke forvente at jeg skal ha lyst eller tid til å prate til en hver tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå