Gå til innhold

Alternativ til yoghurt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 18 mnd som ikke tåler noen yoghurter man får kjøpt på butikken. Pga vanillin og sitron som er tilsatt.

Prøvde å kjøpe naturell og bær til å ha oppi men det likte hun IKKE i det hele tatt.

Noen forslag til hva vi kan ha oppi? Så lenge det står aroma eller surhetsregulerende middel så kan vi ikke gi henne det.

Utrolig frustrerende at det ikke finns en yoghurt uten dette.

Naturell yoghurt er jo ikke akkurat kjempegodt så må være noe som smaker litt søtt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De må jo ikke ha yoghurt, da. Men har du sjekket innholdsstoffene i slike smakstilsatte kesam-"yoghurter"? Jeg vet ikke om de inneholder vanillin, altså, vaniljekesamen gjør sikkert det.

Fruktmos i beger beregnet på babyer?

Skrevet

Har du prøvd å blande frukt mos i yoghurt naturell?

Skrevet

Gutten min liker faktisk youghurt naturell, syns selv også det kan være godt, særlig hvis man kjøper tyrkisk youghurt naturell.

Men med litt honning på blir det enda mer populært.

Bruker flytende honning, den er lett å ta på i små mengder.

Skrevet

De får yoghurt i bhg så jeg vil ikke at hun skal sitte der mens andre spiser det og hun ikke får det.

Fruktbeger er jo en løsning men hun er ikke så begeistret for det. Men går jo evt an å prøve det igjen.

Skrevet

Jeg syns naturelle er kjempegodt jeg. Og det syns han på 4 og hun på 1år her også. Hvorfor må det være noe søtt? kan det ikke være noe som er godt uten å være sukkerbombe?

Evt naturelle + noe syltetøy eller noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...