*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Sånn er saken: Jeg har jobbet i en bedrift i snart 3år nå. Begynte som ekstrahjelp,og har egentlig bare hatt 4-6 skift i måneden som er fast. Men har alltid jobbet mer, tilsvarende en 70-80% stilling. Dette er også det jeg får fra NAV(gjennomsnitt av 4 siste lønnslipper før perm.) i permisjonspenger. Er ferdig med permisjonen min nå i starten av desember. Har hele tiden ønsket meg noe mer fast i denne bedriften fordi jeg i utgangspunktet trives veldig godt her. Har jobbet til alle døgnets tider(turnus), og stilt opp MYE for bedriften ved sykdom,ferie osv. Men nå som jeg får sønnen min i barnehage etter nyttår, vil ikke det la seg gjøre å jobbe både sent og tidlig. Så jeg ønsket i utgangspunktet mer dagjobbing. Jeg har hele veien fått beskjed at dette ikke er mulig, siden det ikke er noe ledig fast. Men så endelig kom en utlysing av et års vikariat for en kollega. Søkte med en gang selvfølgelig! Jeg har en kollega på jobben som har fått x antall advarsler og skriftlige klager fra både kunder og kollegaer. For en tid tilbake fikk hun heller ikke lov til å sitte alene på skift på jobb fordi hun gjorde så mange feil og at det rett å slett var risikabelt å ha henne der. (hun har jobbet der like lenge som meg). MEN nå viser det seg at HUN fikk stillingen ovenfor meg! Hvordan i svarte er det mulig? Jeg har ALDRI fått klage fra hverken kunder eller kollegaer(som jeg har fått høre om i allefall-det burde jeg visst. Alle kollegaene jeg har snakket meg var sikker på at jeg skulle få denne stillingen!) og jeg har alltid stilt opp for bedriften! Syns det er fryktelig dårlig gjort og ordentlig vondt at jeg blir så lite satt pris på og overkjørt på den måten! ( dette er en liten bedrift,vi er ca 20 ansatte på den avdelingen jeg tilhører). Både jeg og flere av mine kollegaer er enig at det virker som om han prøver å få meg til å slutte! Måtte bare blåse ut litt, takk for at du gadd å lese! Er det noe jeg kan gjøre her? Føler meg direkte tråkket på, når alle vet at jeg er den som er best kvalifisert, men likevel bare blir forbigått på denne måten...
lille sprelle Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Du kan gå til sak, men det gjør deg død på arbeidsmarkedet, samt at du vil få det tøft.... To alternativer: Hold kjeft og jobb som før, mens du stille ser deg om etter noe annet. Be om en samtale med sjefen og spør hva som er årsaken (ikke rakke ned på den andre).
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2010 jeg leter allerede etter noe annet fordi jeg har jobbet så lite... Har lett i flere mnd nå,søker men hører ingenting:( Jeg skal ned på jobb i morgen å spørre. Det er rett å slett vondt og sårende å bli forbigått på denne måten. Spesielt da siden den andre kollegaen er så fordømt inkompetent! Takk for svar:)
Ajam Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Hvis du har jobbet 80 % over tid så betyr det at de har behovet for arbeidskraften. Da har du rett på en kontrakt som tilsier at du er fast ansatt på i 80 % stilling. Inntil 2 år etter mamma permisjon har arbeidsgiver plikt til å tilrettelegge arbeids -tiden din så langt det lar seg gjøre. Når denne stillingen ble ledig var det mulighet for en løsning. Jeg ville snakket med tillitsvalgt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå