Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Sønnen min skal feire bursdagen sin til onsdag. Ene gutten vi har bedt har glutenallergi. Hva må jeg tenke på da? Er det bare hvetemel jeg må kutte ut? Har dere noen gode oppskrifter på kake jeg kan lage? Sønnen min har lyst på taco som mat er det mulig å få til glutenfritt? Jeg har null peiling når det gjelder glutenallergi så håper dere kan hjelp litt Gutten er helt ny i klassen så han har ikke kommet med på klasselista ennå. Jeg har derfor ikke noe tlf nr til foreldrene. Hadde jeg hatt det hadde jeg ringt dem. Fikk ikke vite noe om dette før idag av sønnen min. Synes egentlig det er litt rart at foreldrene ikke har ringt å gitt beskjed.
4barns mor Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Hei.. Da har jeg noen råd å gi deg for mannen min har nemlig cøliaki. Du må være supernøye med at ikke det kommer hvetemel i nærheten av hva denne gutten skal spise. Taco går greit å servere, for det er glutenfritt. Et tips; langpannesjokoladekaka fra Toro er glutenfri. Det er også dessuten veldig god. Prøv å få telefonnr dems gjennom klassestyrer, og bare forklar hvorfor. Nå vet ikke jeg hvor hardt rammet denne gutten er, for det kan variere fra person til person. Lykke til..
It's all about me Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Tacoskjell er glutenfrie ja, men ikke lefsene. Bare sånn obs obs. Ellers er Toro sine muffins også glutenfrie, samt Regal sine langpannesjokoladekake og brownies. Pass på at boller, former og redskaper er helt rene da det holdet med rester for å bli syk. Skal dere ha godis kan det være gluten i sjokolade med karamell eller lakris. Og ikke glem crisp, lett å overse det, men det er jo kjekskuler. Ellers er det meste annet lett å lese seg til på innholdslistene. Supert at du vil tilrettelegge for også denne gutten, er kjedelig for han å bare spise medbrakt hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå