Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Guttungen går i 3.klasse og er litt småspist så jeg bruker litt energi på å gi ham en god matpakke. Så jeg bruker, utenom selve maten, enten det er brød, knekkebrød, vårruller eller rundstykker, å sende med noe godt. Men er gått litt tom for idèer. Bruker å sende med: baybel ost, noen druer, litt oliven, èn grov kjeks, noen cherrytomater, en liten yoghurt, biter med agurk eller paprika, eller noen pølsebiter. Litt etter hva vi har i kjøleskapet. Merker at de dagene han får med seg noe ekstra spiser han også mer av "hovedmaten", sikkert fordi matlysten pirres mer enn om det bare er tørre brødskiver i boksen? Noen flere tips om annen ekstramat som kan friste en småspist gutt i vekst?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Sliter med det samme Fiskekake spiser hun noen ganger, hender jeg sender med sånne småtuber/ pakker med pålegg så hun kan smøre på selv. Virker som det kan være litt stas.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Melon biter eller andre frukt biter. Nøtter kanskje? Kan hende det også hjelper å "pynte" brødskivene, Hvis det er skinke på skiva, pynt med cherry tomater som øyne, en bit agurk som neste og paprika som munn f.eks.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Har ei veninde som sender med maki til datteren sin. Ikke værdag men noen ganger. Hva med å ha syltetøy i en liten boks? Kjøpe disse boksene med leverpotei,og makrell i tomat. og la han smøre skivene selv? Kan jo også være en ide at han lager matpakken selv? da får han hva han vil-
Gjest mphs Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Vi sender også med: - Pizzasnurrer - Mat muffins - Fiskepinner - Kjøttboller på spidd - Jeg har slike former som jeg kan ha i ett kokt egg og det får en artig form(kjøpt fra Kina) - Fylte grove pannekaker(naturell smøreost og kalkunpålegg) Ruller sammen og deler opp. - Polarbrød - Grove pannekaker - Lager eggeblanding med blant annet ost og steker den i vaffelkakejernet I tillegg til mye av det som allerede er ramset opp. Jeg bruker også noen ganger å bruke slike utstikkere(a la pepperkakeformer(små)) og stikker ut figurer i osten, fiskekaken osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå