Gå til innhold

Tips om "godt" å putte i matpakken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen går i 3.klasse og er litt småspist så jeg bruker litt energi på å gi ham en god matpakke. Så jeg bruker, utenom selve maten, enten det er brød, knekkebrød, vårruller eller rundstykker, å sende med noe godt. Men er gått litt tom for idèer. Bruker å sende med: baybel ost, noen druer, litt oliven, èn grov kjeks, noen cherrytomater, en liten yoghurt, biter med agurk eller paprika, eller noen pølsebiter. Litt etter hva vi har i kjøleskapet. Merker at de dagene han får med seg noe ekstra spiser han også mer av "hovedmaten", sikkert fordi matlysten pirres mer enn om det bare er tørre brødskiver i boksen?

Noen flere tips om annen ekstramat som kan friste en småspist gutt i vekst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme

Fiskekake spiser hun noen ganger, hender jeg sender med sånne småtuber/ pakker med pålegg så hun kan smøre på selv. Virker som det kan være litt stas.

Skrevet

Melon biter eller andre frukt biter.

Nøtter kanskje?

Kan hende det også hjelper å "pynte" brødskivene, Hvis det er skinke på skiva, pynt med cherry tomater som øyne, en bit agurk som neste og paprika som munn f.eks.

Skrevet

Har ei veninde som sender med maki til datteren sin. Ikke værdag men noen ganger.

Hva med å ha syltetøy i en liten boks? Kjøpe disse boksene med leverpotei,og makrell i tomat. og la han smøre skivene selv?

Kan jo også være en ide at han lager matpakken selv? da får han hva han vil-

Skrevet

Vi sender også med:

- Pizzasnurrer

- Mat muffins

- Fiskepinner

- Kjøttboller på spidd

- Jeg har slike former som jeg kan ha i ett kokt egg og det får en artig form(kjøpt fra Kina)

- Fylte grove pannekaker(naturell smøreost og kalkunpålegg) Ruller sammen og deler opp.

- Polarbrød

- Grove pannekaker

- Lager eggeblanding med blant annet ost og steker den i vaffelkakejernet

I tillegg til mye av det som allerede er ramset opp.

Jeg bruker også noen ganger å bruke slike utstikkere(a la pepperkakeformer(små)) og stikker ut figurer i osten, fiskekaken osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...