gærne ko Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Når feires halloween i Norge? Er det på den 31. at barna går rundt, eller legges det til helga?
Ugl@ Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Tror det varierer litt, men her har barna gått rundt den 31 på ettermiddag og tidlig kveld. Mitt tips er å ikke la barna gå alene, selv ikke større barn. I fjor opplevde vennegjengen til sønnen min og sønnen min noe skikkelig ubehagelig da en voksen mann gikk til fysisk angrep på dem for at de ringte på døra hans utkledd. Understreker at de ikke hadde gjort noe galt, men like før de hadde vært der så hadde riktig nok andre barn drevet på med å ringe på og stikke av etter at de hadde fått beskjed om at det ikke var noe å hente der. Så i år så får ingen av barna mine gå rundt på dørene til andre enn de vi kjenner godt.
gærne ko Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2010 Ja, han er bare 4 år, så han får ikkje gå rundt åleine. Vi har egentlig aldri feira det før, og har sjelden fått barn på døra. Men i år tenkte eg at vi skulle ha en liten halloweenfest heime. Invitere et par venner og lage litt dekorasjoner. Tenkte å kanskje utstyre naboen med godteposer med litt godt og litt skummelt i, så kan ungene ringe på der. Har nettopp vore i USA, så fant så masse fint der og blei litt inspirert
Gjest Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Veldig lurt det å gå til kjente. Evt så lar jeg barna ringe på dører i nabolaget hvor det er pyntet til halloween.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå