Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Hvor mye driver deres 10åringer med på fritiden? Eksen og jeg er litt uenige om hvor mye tid vår 10åring skal bruke på fritidsaktiviteter. Hun spiller håndball mandag og torsdag, kjører ATV på tirsdager og er med på husflidskole (håndarbeide) på onsdager. Og så er det enten ATV-løp eller kamp i helgen. Vi har delt omsorg, og mannen min jobber mye kvelder, så det er veldig vanskelig for meg å følge henne på alt da jeg har en 2åring og 4åring her, pluss at jeg er gravid med termin til jul. Faren hennes tar seg av ATV-kjøringen da det er han som har ATV'n og henger og han kjører selv, er liksom dere to sin far-datter-greie. Jeg syns det blir litt vel mye, da det også er masse lekser som skal gjøres først, men vi er enige om at hun må ha noe fysisk å drive med også. Selv trente jeg 5 dager i uka på hennes alder, men føler jeg ikke fikk være barn og kunne leke med venner osv. Hun sier selv hun syns det er veldig gøy å drive med alt dette, men at det noen ganger kan bli litt mye. Noen ganger har hun bare lyst til å slappe av en dag. Jeg ønsker ikke å presse henne, men vil også at hun må røre litt på seg i løpet av uka.. What to do..................
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Det der er alt for mye i mine øyne. Hadde kuttet ut enten håndball(hvorfor 2 ganger i uken?) eller husflidsskolen. Er hun ikke i bevegelse ellers i hele tatt? Må det være organisert for at du kaller det bevegelse? Jeg har ei på snart 10 år, og hun har kun en fast aktivitet i uken. En ettermiddag i uken som da er organisert. Syns det er nok, men hadde godtatt en ettermiddag til med noe.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg synes kanskje det er mye med aktiviteter 4 dager i uka + helgene. Men det kommer het ann på hva hun gjør i tillegg til disse aktivitetene. hvis det er her hun treffer venne og har sitt sosiale nettverk, så er det ikke så ille. Men hvis hun i tillegg skal ut og treffe venner, ha besøk osv - da blir det kanskje litt mye. Så kommer det også ann på hvordan lekselesingen organiseres. Har hun leksehjelp på skolen, hvor mesteparten kan gjøres der? Går hun hjem og gjør leksene selv slik at alt er unnagjort før middag? Eller må hun sitte med lekser på kveldene etter aktivitetene? Siste alternativ synes jeg virker dårlig.... Og hvor alvorlig er treningen? Er det slik at hun med god samvittighet kan velge å skippe en dag hvis hun føler for det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå