Gå til innhold

Slutt å unnskyld dere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære jenter som føler behov for å forklare tingenes tilstand til folk som skriver innlegg som "Hvorfor får dere barn når dere hverken har utdannelse, trygg jobb eller penger". Vær så snill å bare slutt med dette.

Dere kaster bort tida. Disse menneskene vil ikke forstå og elsker å provosere.

Jeg garanterer at de aldri i livet tør fremme slike påstander utenom anonyme forum, med mindre det er til like trangsynte venninner som deler deres meninger, så ikke gi dem tumleplass!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for et fint innlegg, har selv ikke vært inne på den du referer til der, men andre lignende innlegg som tydelig kun har til hensikt å provosere. Jeg tror faktisk at mange av de som skriver slike SELV er i en situasjon,og at de bruker slike innlegg for å føle seg litt bedre.. Dette er min oppfatning og ingen er vel feilfrie, men selv signerer jeg dette med mitt nick.

Skrevet

Takk for et fint innlegg, har selv ikke vært inne på den du referer til der, men andre lignende innlegg som tydelig kun har til hensikt å provosere. Jeg tror faktisk at mange av de som skriver slike SELV er i en situasjon,og at de bruker slike innlegg for å føle seg litt bedre.. Dette er min oppfatning og ingen er vel feilfrie, men selv signerer jeg dette med mitt nick.

Skrevet

Folk må da være i sin fulle rett til å mene at det er idiotisk å planlegge barn når man er i en usikker situasjon med tanke på økonomi og forhold. At det blir tatt negativt imot vitner om at det er mange her inne som planlegger det på denne måten for å utnytte systemet. Skam dere!

Skrevet

Det er ikke alltid barn er planlagt. Jeg har god utdanning og jobb, men har blitt gravid uten at dette var planlagt. Og dette kan fint forekomme for andre også som faktisk ikke er så heldige at de er i samme situasjon som meg.

Det er faktisk ikke alle som er ute etter å utnytte systemet, men ja, jeg vet at de finnes og de er jeg også negative til.

Skrevet

Jeg er ikke ferdig utdannet. Jeg er 19 og velger å få barnet. OG jeg blir alenemor. Jeg driter i om andre mener at jeg utnytter systemet.

Systemet er faktisk utrolig bra, som gir meg en mulighet til å kunne utdanne meg mens jeg har barnet mitt hjemme.

Jeg blir ikke tvunget til å ta abort fordi jeg ikke vil kunne klare meg økonomisk fordi systemet er som det er.

Flytt til USA visst dere syns at Norge er for snilt og dere ikke liker at alle lever ''etter boka'' uten å få konsekvenser for det!

Systemet gjør slik at mennesker i alle mulige situasjoner skal kunne klare seg, og det skal vi prise oss lykkelige for.

En dag er det kanskje en av dere som må ''utnytte systemet'' på en eller annen måte. Ikke før den dagen kommer vil dere forstå at ikke alle utnytter systemet, men faktisk trenger det.

Enkelte utnytter systemet, JA!! Men sett ikke alle under en kam. For dere vet ikke alltid alle andres livssituasjon.

Skrevet

Det menes jo ikke at man skal ta abort hvis man blir uplanlagt gravid. Men at man ikke skal planlegge å bli gravid når man ikke har økonomi/forholdene som tilsier at man kan ta vare på ungen. Det er to helt forskjellige situasjoner!

Skrevet

Jeg henvender meg ikke til disse, som du kanskje legger merke til hvis

du leser hovedinnlegget en gang til.

Skrevet

Jeg tror ikke det er veldig mange som planlegger å bli gravid før de er økonomisk stabile, KUN for å utnytte systemet. Makan til hva folk beskyldes for !

Skrevet

Vet du, jeg tror du tar feil, 20:53. Det er mulig det ikke er mange som blir gravide KUN for å utnytte systemet. Men man ser jo en utvikling hvor det "ikke er så farlig å bli gravid, for som alenemor har jeg krav på ditt og datt". Det virker som noen kanskje tar litt for lett på det?

Men jeg er ikke ute etter å kaste noen under bussen her!

Skrevet

Gidder ikke bry meg om dette her. Jeg er ung, uten utdanning og har et barn. So What ? Jeg har jobba og hadde rett til lønnet permisjon jeg må ta opp studielån som alle andre og jeg kommer ikke til å få noe ekstra utover dette bortsett fra barnetrygd fordi jeg er sammen med barnefaren.

Men, om det skulle vært slik at barnefaren og jeg ikke var sammen. Er jeg da uansvarlig som beholder barnet uten utdanning og videre jobb etter permisjonen?

Dummeste jeg har hørt.

Skrevet

Du kan tro hva du vil:)

Jeg tror hva jeg vil - jeg tror 20:59 er en typisk frp velger (jeg forakter frp!), en trangsynt småbitter dame som ikke unner andre noe. Har du tenkt på at disse støtteordningene kommer BARNA tilgode? Jeg VET at enhver mor ønsker det beste for barna sine, alle gjør så godt de kan utfra de forutsetningene de har - ja, det finnes noen som utnytter systemet - men syntes du virkelig det er hensiktsmessig eller riktig å stigmatisere en hel gruppe? Alenemødre er ingen homogen gruppe.

Hilsen

ei som står for det hun mener, som ikke gjemmer seg bak en anonymknapp

Skrevet

Jeg var sammen med BF da jeg ble gravid, og VI gledet oss sammen. Men noe skjedde i forholdet som gjorde at det gikk, pent sagt, til helvete.

Så jeg var ikke alene fra starten av nei. 20:59 !

Helt utrolig at en må forklare seg på denne måten her.

Fatter ikke at jeg gidder engang.

Skrevet

Hoho.

Jeg leste tilfeldigvis dette innlegget og innlegget du sikter til er mitt:-)

Jeg er her ganske sjelden...

Vet du hva? Jeg sier mine meninger høyt. De fleste er enig med meg også. Ikke er jeg Frp-velger heller...forøvrig...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...