Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Siden bidraget er avhengig av begges lønn, vil det si at hvis jeg går fra 370000 i året i lønn,til å bli student i et par år (master), at far må betale mer bidrag? Jeg er bare nysgjerrig altså,jeg får bare bidragsforskudd fra staten,og har ikke sett barnefar på flere år,så for meg personlig gjør det ikke så mye forskjell. Men at far plutselig kan få en stor ikke-forventet ekstrautgift hvis mor skifter jobb eller blir student kan gi far problemer med økonomi.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Nei det vil ikke påvirke far. Det blir da regnet utifra din siste inntekt
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Det stemmer det som 15:42 sier. Men dersom du mister jobben din, eller du går ned i lønn feks ved ny jobb, blir det regnet ut på nytt dersom du selv ber nav om dette. (Da må du betale gebyr for ny utregning da). Det samme gjelder far. Dersom han skifter jobb, og tjener mindre i den nye jobben, må han selv be om ny utregning. Da blir det regnet om etter den nye inntekten. Men sånn som jeg har forstått det, er studie noe en selv velger, og det vil ikke gå utover barnefar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå