Gå til innhold

julegave tips til besteforeldre


**¤¤**

Anbefalte innlegg

i alle år pleier jeg å gi noe som barna har laget selv. tror de synes er hyggelig

 

i fjor ga jeg to t-lys holdere som barna har laget

forfjor bilder av barna

året før der igjen håndavtrykk

 

de har alt de trenger og ønsker seg bare enkle ting, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre i år. de har veggene fulle av malerier, så tegninger blir uaktuelt

 

når jeg spør de hva de ønsker seg så sier de bare at de har alt de trenger og bare vil ha vin og blomster, og jeg har gitt de det samme i 7 år nå... føler at det blir for ensformig..

har dere noen tips til julegaver som ikke koster så mye eller hva barna kan lage? de er 5 og7 år gamle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er det ingen som har tips, forslag eller kjøpe noe til besteforeldre i år???

 

trenger virkelig, virkelig hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for tipset:)

 

de har begynt å høre på lydbøker,så det kan jo være tingen og små lommerlykter som passer til veske/lomme høres smart ut. får se på pandura om de har noe lignende så barna kan pynte det eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med opplevelsesgaver? Da mener jeg biletter til kino eller teater, konsert, opera etc. (Selv om de "aldri" går på slikt kan det jo være hyggelig å prøve en gang? :)

 

Evt gi ett "gavekort" der dere inviterer de med på middag ute sammen med dere? (Men sett en dato, slike ting har en tendens til å bli glemt...)

 

Av mer materielle ting har jeg god erfaring med å gi bort abbonement på blader som familien og allers til "eldre" damer (bladkiosken.no). Bestefedre derimot er vanskelig!! Litt kjipt å gi en flaske cognac hvert år liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for mange fine forslag:)

 

de går masse på teater siden bestemor for billig billetter og går sammen med klubben sin

 

hjemmelaget brentemandler, saft etc. for hun av bekjente

 

de leser masse bøker og er medlem av en bokgruppe som de bytter bøker hver måned, så jeg vet ikke hvilken bøker hun har lest og ikke lest (de har huset fullt av bøker)

 

de reiser masse i året siden de får rabatter

 

hun får mange bladabonementer fra venner

 

de har masse vin hjemme siden hun er medlem i en vinklubb

 

ja, hun er veldig aktiv bestemor og har alt hun trenger, bestefar også...

 

de liker ikke moderne ting

 

uff, besteforeldre i dag er ikke lett å finne gaver til, men tusen takk igjen for fine forslag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor er veldig glad i nisser. på panduro og nille har de umalte nisser og snømenn, ja, julerelaterte figurer som barn kan male. Min stedatter på 10 år har malt en figur 4 år på rad og du ser veldig forskjell fra år til år på malemåten hennes. det er litt gøy. så setter vi datoen og alder under på figuren. Ellers så har vi malt på hvite kaffekopper og tallerkner med porselens maling som stekes i ovnen, veldig enkelt og greit. Hvis du kjøper inn poselens maling, så kan det males på all glass som kan stekes i ovnen, og da er jo mulighetene så mangt. Du kan kjøpe tekstil maling og male/tegne på oppvaskkluter/håndklær og andre tekstiler . Hun på 10 lagde en fotball trøye tilfaren sin da hun gikk i 1.klasse som hun skrev : "pappas favorit tsote" og "Liverpul".hehe... artig med skrivefeilene hennes.

Perler på brett som du stryker. kjøp en stor firkantet brett og perle på dette, fint til gryte underlag, det kan limes på en litt tynn sponplate for å beskytte bordet litt mer.Pene perler er jo enkelt å tre på en snor og vips så har du smykker.

 

Håper du fikk noen ideer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine råd:) det med t-skjorte var jo kjempe morsomt:) og kaffekopper og tallerkner, tekstil maling også, skal ha det i bakhodet:)

 

besteforeldrene liker best det barna lager:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna her pleier også å lage noe i gave til besteforeldrene sine. I år har vi planlagt å lage karameller. Naboen lager kjempegode, så jeg skal låne oppskriften av henne. Pakker hver karamell inn i rød cellofan, og putter dem i et stort kremmerhus med pynt på. Har fått det selv fra naboen, og jeg syntes det var kjempeflott. Og så er det jo en fin førjulsaktivitet sammen med barna :o)

Finnes jo også masse andre julegodter som man kan lage. Eller bake og pynte pepperkaker og legge dem i en fin boks med sløyfe på.

 

Regner med vi også tar oss en tur på Panduro og finner noen "ferdigpakker" med julefigurer som ungene kan lage. Ungene synes jo også det er så gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage kalender? Som barna kan være med på å lage. Kan ha bilder og eller tegninger av barna. Er bare fantasien som setter en stopper for hvordan man vil lage dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til farmor og oldemor fant jeg en perfekt gave her om dagen.

Begge er ivrige strikkere, og i en butikk fant jeg merkelapper til å sy på hjemmelagde klær "Laget av Farmor" (eller Mormor, Oldemor, Mamma eller Tante). Sammen noen fine garnnøster blir det en fin gave! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irismor

I fjor så laget søta og jeg sjokoladeboller og kokosmakroner som vi la i små type norgesglass fra IKEA. Jeg lagde deigene og søta la de oppi muffinsformer og på bakepapir. Glassene dekorerte vi med sløyfebånd og klistremerker. Det ble da jlegaver fra søta til farmor og farfar, bestemor og bestefar, tanter og onkler.

 

I år så blir det bilde av søta satt fast på litt morsomt dekorark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Besteforeldrene mine ble alltid glad for kaffe, for det gikk det mye av der i huset... Kjøpte ordentlig, god kaffe fra kaffebar. Kanskje dere kan lage en julekurv til dem med litt forskjellig oppi? Noen småting barna har laget, kaffe, sjokolade, noen gode oster eller annen mat/kaker.

 

Ellers er sånne fotokalendere med bilder en knallhit her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i fjor kjøpte jeg hjerteformede bokser som dattera mi fikk male røde så pyntet hun lokket med "diamanter".

vi bakte pepperkaker og hun pyntet de, så puttet vi de i boksen og pakket den inn =)¨

 

vi har og kjøpt inn hvite krus hun har fått tegne på med porselenspenner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en digital ramme? Kanskje ikke det billigste, men de finnes vel i mange forskjellige priser.

Vi ga besteforeldrene en sånn en og da sender vi bilder til denne når det passer oss. De synes det er kjempetopp, og ramma ruller og går hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj, de hadde ikke navnet til mamam :( Å heller ikke laget av bestemor eller noe:((

 

Men takk uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotobok! Mamma elsker å få det.

Lett å ta vare på og samle i bokhylla, kjekk å ta frem å se på.

 

Fotoknudsen.no har tilbud ut dagen i dag. Er vell ca 200kr for ei stor bok nå.

 

Vi har også tatt med oss begge sett besteforeldre for å ta familiebilder.

Noe dyrere, etter hvor dere velger å gå, men fordelt på 3 blir det jo litt bedre. Julegaver til begge sett besteforeldre og bilder på veggen til deres selv :)

Pappa ble syk bare dager etter at bildene ble tatt, så mine er gull verdt!!

En vet aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til julegave i fjor lagde barna julekuler til besteforeldrene. Kjøpte blanke julekuler og glassmaling på Panduro. Strødde også litt glitter over. Ble kjempefine gaver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...