Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 min mor sendte meg først melding og spurte om jeg kunne overta hunden hennes, fordi hun ulykkelighvis ikke kunne ta henne med dit hun skulle. jeg spurte hvor lenge jeg skulle ha hunden og fikk beskjed om at jeg måtte ha henne for bestandig. så fikk jeg en mail der hun skrev at hun nå hadde skrevet testamentet. og at hun skulle dra, hvor hun skulle var uinteressant for meg og få vite. jeg tenker jo med engang på selvmord????
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Dersom du er i nærheten, så bør du kanskje ta en tur bortom henne og sjekke at alt er bra. Evt ringe politiet og si ifra hva du har fått beskjed om, og at du er bekymret for et evt selvmord. De pleier å ta slikt alvorlig.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Du kjenner din mor best og vet om du burde tatt dette alvorlig. Jeg personlig hadde reagert med en gang hvis noen i min familie eller vennekrets hadde oppført seg slik.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 jeg fikk grøssninger over hele kroppen. Ring moren din og/eller politiet... Hvis du ikke gjør det kan det hende du kommer til å angre. Hjelp moren din.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Hun har aldri skrevet til meg sånn før. jeg spør henne hvor hun skal reise og om kjæresten hennes skal bli med. men hun skriver tilbake til meg i "koder" og hun svarer meg ikke på spm.. nå fikk jeg nettopp melding om jeg kan ha bikkja hennes, og at jeg må tenkte meg nøye igjennom, fordi jeg ikke kan levere henne tilbake.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #6 Skrevet 18. oktober 2010 dette høres ut som et rop om hjelp. Dra hjem ti moren din og snakk med henne.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #7 Skrevet 18. oktober 2010 Uff da... Jeg ville tatt dette alvorlig og gjort som noen over her sa, og stukket borom og se...og snakke med henne!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #8 Skrevet 18. oktober 2010 nå fikk jeg nettopp melding om jeg kan ha bikkja hennes, og at jeg må tenkte meg nøye igjennom, fordi jeg ikke kan levere henne tilbake
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #9 Skrevet 18. oktober 2010 du må da ringe henne!skrive meldinger når du er redd for at hun skal ta selvmord er jo helt bak mål. ring kjæresten hennes?politiet??
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #10 Skrevet 18. oktober 2010 snakket med typen til mamma nå. og han er jo med på dette. men de vil ikke svare meg hvor de skal dra henn.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #12 Skrevet 18. oktober 2010 ok, men tror du de skal reise bort eller tror du det er noe annet? Har moren din vært slik før? Eller er dette noe nytt etter hun fikk ny kjæreste. Hvordan er forholdet mellom deg og din mor? Og evt barnebarn? Hadde dette vært min mor, hadde jeg vært veldig bekymret og rådført meg med politiet, evt ringt et kriseteam og bedt om råd og veiledning.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #13 Skrevet 18. oktober 2010 Vet du hvordan livssituasjon til moren din er?? er den bra eller dårlig, sliter hun med noe?? er kjæresten hennes grei eller ikke? er du glad i hunden hennes? hvis samboeren hennes er med på det, så tror jeg ikke at det er noe selvmord. kanskje de vil bare overraske deg med ett eller annet? nå blir jeg nygjerrig, kom med tilbake melding fortell hvordan det gikk
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #14 Skrevet 18. oktober 2010 Si du ikke kan ta bikja da vel! De har vel tenkt å myrde den da eller.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #15 Skrevet 18. oktober 2010 Om det er første gang din har oppført seg slik, så ville jeg ha tatt det veldig alvorlig. Det er kanskje et rop om hjelp? Vet du om moren din depressiv? Om huner det , så er måten hun tar kontakt med deg på veldig vanlig blandt depressive mennesker. Det er ofte et rop om hjelp i form av å skremme, gjøre deg urolig. Det virker jo nesten som om hun prøver å skremme deg på et vis. Jeg tror at hun ikke har det så bra med seg selv. Du burde nok snakke med henne og neten også ta kontakt med fagfolk innenfor depresjon. Håper at alt ordner seg med moren din. Jeg håper også at du har det bra. Jeg har selv hatt en mor med depresjon og det er ikke lett. Det går ofte utover barna og det er lett å bli sittende med en skyldfølelse inni seg. Man vil jo gjøre alt man kan for at mor skal ha det bra.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #16 Skrevet 18. oktober 2010 Din mor er et voksent menneske og måten som hun oppfører seg på ovenfor deg , er ikke normalt. Et normalt voksent menneske vill aldri ha sendt slike meldinger eller ta kontakt med barnet sitt på den måten. Jeg synes at du skal ta kontakt med politiet. De kan jo dra innom og sjekke om hvordan det står til med moren din. Hvis det er selvmord, som hun planlegger , så vill hun nok ikke ha kontaktet deg i det hele tatt. Men dette er nok et rop om hjelp og det burde tas alvorlig. Har moren din problemer med alkohol? Kjenner du kjæresten hennes godt? Om moren din ikke har vært slik tidligere, så er det nok kjæresten hennes som gjør henne slik. Det er mange gærne mennesker der ute og spesiellt når alkohol og misbruk er inne i bildet!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #17 Skrevet 18. oktober 2010 tusen takk for alle svar. Min mor er nok bare ute etter og få meg redd eller noe. av diverse årsaker så vil ikke jeg ha noe kontakt med henne. Jeg og sønnen min var der i noen dager forrige uke, og hun klikket helt pga skillsmisse greier, og stod og hylte og skreik mens hun holdt mitt barn! han ble jo livredd og begynte og gråte . 15 mnd gammel. etter det så sa jeg at jeg ikke ville ha mere med henne og gjøre. Nå prøver hun og få hele familien imot meg. jeg dyttet til henne fordi hun stod og skreik, og nektet meg og gå ut av døren. (dyttet så vekk borti henne) men hun sier noe helt annet. prøvde og ringe kjæresten hennes før jeg fant ut at han er jo like idiot i huet, men han var bare frekk og jeg fikk beskjed om og aldri ta kontakt med henne igjen. helt i orden for meg. en mor sender aldri barnet sitt sånne meldinger. og jeg ble faktisk redd, men så tenkte jeg kanskje at hun bare er skutt i hodet, derfor la jeg inn innlegg om det her først. og jeg haddde jo helt rett. hun ER syk i hodet!!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #18 Skrevet 18. oktober 2010 oi...ja, da er det jo en stor mulighet for at hun sier hun reiser bort for alltid i et håp om at du får dårlig samvittighet for det som skjedde. Kanskje like greit å ønske henne god tur?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #19 Skrevet 18. oktober 2010 jeg har gjort det! " du og *** får ha en goood tur og bikkja di henter jeg på torsdag " nå har hun sendt meg to medlinger hvor det bare står " " på!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #21 Skrevet 18. oktober 2010 jeg vet ikke helt. jeg fikk klar beskjed av min stefar at jeg måtte holde meg langt unna, fordi jeg lagde mere skade enn hva jeg er verdt. mamma har alltid vært litt små gal i hodet. men nå tar hun helt av! hun har ikke vært sånn her før hun ble sammen med *** . han har vært gift 2-3 ganger tidligere, og alle damene hans har vært syke. kanskje det er han som gjør mamma syk. jeg vet ikke. men jeg beskytter sønnen min. vet aldri hva de to er i stand til da de finner opp dritt. nå vil ikke min egen bestemor ha mere med meg og gjøre. jeg har ikke gjort noe annet galt enn da jeg dyttet til henne, og jeg bommet tilogmed! og det lille dyttet fortjente hun!!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #22 Skrevet 18. oktober 2010 Moren din høres dessverre psykisk syk ut. Hun burde kanskje vært lagt inn på et psyk.sykehus, hatt medisiner o.l.. Dette er ingen normal oppførsel av en frisk person, HI =( Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #23 Skrevet 18. oktober 2010 ja det har jeg også skjønt nå. dumt hun ikke skjønner det selv.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #24 Skrevet 18. oktober 2010 Hun høres dessverre syk ut og hun gjør definitivt dette for å få oppmerksomheten din.. Min far er likedan. Da jeg kuttet ham ut kom det jevnlig meldiger med koder om selvmord, sykdom og det ene og det andre slik at jeg skulle bli redd, nysgjerrig eller annet og ta kontakt. Disse menneskene stjeler energien til andre mennesker. Det verste en kan svare slike mennesker med er likegyldighet. Min far ble helt vill da han ikke fikk respons på sine meldinger. Da ble de verre og verre... Men han gav seg til slutt. Jeg klarte ikke ha ham i livet litt. Han bare ødelegger.. Og jeg må beskytte meg selv og min familie. Håper det går deg godt og at du klarer stå alene nå. Vær tøff-ikke la dem få taket på deg..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #25 Skrevet 18. oktober 2010 takk for så mange forståelses fulle svar. dette har ikke hendt meg så veldig mye før og jeg er bare 21 år. har ikke sååå mye livserfaringer. så dette går ganske inn på meg. men har bestemt meg for og ikke ha mere kontakt med henne. det er nok best slik. dumt at hun selv blir ødelagt, men hun trenger ikke ødelegge meg heller. hun går helt feil frem og det er "hjelp" hun vil ha av meg. akkurat nå er jeg bare forbanna og ser ikke på henne som noe annet enn en umoden kjærring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå