Gå til innhold

Utdanning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg angrer bittert på at jeg ikke har noen høyere utdanning.

Nå har jeg tre små barn i Barnehagealder, jobber i butikk, og føler at det er andre ting jeg heller vil bruke tiden på.

Har også en del venner med bra utdanning, så føler rett og slett at jeg ikke har så mye å snakke med de om lenger.

Er det mulig å kombinere utdanning og familie med ikke fullt så god råd?Noen som har erfaring ,med nettstudier?

Nki eller noe annet?

Jeg har to eksamen i fra Generell studiekomp. Og det er stilskriving, som er min største svakhet.

Trenger en del råd på å komme meg videre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei , jeg studerer 50% og barnet går i bhg den tiden. Siden du ikke har noen yrkesutdanning, får du dekket dette hos nav tror jeg.. da får du vel dekkt 3 år med skole tror jeg.. siden du trenger yrkeskompetanse for å være i en "ordentlig" jobb.. ta og hør med nav om dette, har vert gjennom nav mye nå og mener at du skal ha rett på dette ja.. og ja d går å kombinere, men barna må jo være i bhg da.. jeg tar opp noen fag på en skole som er privat, men ikke er privat lell..hehe.. altså det vil si at jeg betaler en viss sum penger for hvert fag ca 2500, og resten av pengene som det koster for ett fag.. (ett fag koster egentlig rundt 10-16 000) det får denne skolen dekkt i stten, derfor har man rett på å søke på lånekassen. dermed har jeg rett til å få hjelp av nav igjen :P

ble mye rart her nå. men ta og hør med nav du ;) Nettstudier tørr jeg ikke prøve, da må det isåfall være ett enkelt fag som historie eller noe som kan pugges og læres enkelt.. matte ville bli helt krise for meg å ta på nettstudier:P

Skrevet

går jo også kansje an å gå studiene langsomt. feks: noen fag på 1 skoleår og resten av fagene på skoleår nr 2. slik at d blir 50% slik at du kan deltidsjobbe 50% om de går i bhg

Skrevet

Kanskje du bare trenger å bytte jobb. Man trenger ikke all verden utdannelse for å jobbe med barn eller eldre - men det er svært givende.

Eller hva med en ny butikkjobb.

Husk at lang utdannelse ikke alltid gir deg drømmejobben, eller så mye bedre lønn.

Skrevet

Hi her.

Jeg kommer til å jobbe det jeg kan ved siden, og da bruke kvelden på lesing. Har sett en del på helse og omsorgs- arbeider eller barnehageassistent. Føler også at jeg står mye sterkere med en utdanning. Takk for svar;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...