Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Mener du at dib har bidratt til å: - Bekfrefte dine fordommer? - Avkrefte dine fordommer? - Gi deg nye fordommer?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Har lært meg at "kvinne er kvinne verst" er en større sannhet enn jeg trodde
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 I hvertfall blitt litt redd andre mennesker kjenner jeg. Føler at folk står der ute klar til å kaste seg over meg og ringe barnevernet dersom de er uenige i mine valg. Huff og huff. Men fått mange gode tips til hverdagsmiddag da 8-)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg hadde ingen fordommer med dette forumet - og har heller ikke fått noen. Kjempekoselige jenter er det jeg har møtt, og ser meg selv ikke som naiv. Man er passe hårsår om man tar svar her inne ille opp.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Dibbere er mange ganger de mest sneversynte folkene jeg har stiftet kontakt med. Dersom folk virkelig mener det de skriver, så synes jeg synd i både dem og ungene deres.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #6 Skrevet 18. oktober 2010 Har nå ikke gitt meg flere fordommer ihvertfall. Det som overrasker meg mest er hvor nedlatende folk kan være.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #7 Skrevet 18. oktober 2010 Ingen av delene.. Men som bruker av forumet har jeg blitt overrasket over hvor nedlatende og frekke enkelte kan være. Og jeg tviler på at det finnes andre steder der janteloven dominerer sånn det gjør her.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #9 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg må nok dessverre si at Dib har gitt meg flere fordommer. Etter at jeg ble aktiv bruker her inne, innser jeg at jeg har vært rimelig naiv tidligere...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #10 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg mener dib-kvinner har bidratt sterkt til å stigmatisere mennesker som ikke er helt like som de, som ikke har lik utdannelse, høy nok lønn, og gud forby de fæle alenemødrene som er slemme mot pappaene og snylter på staten og egentlig ikke ønsker å ha barna annet enn av økonomiske grunner! Og de som velger å handle mat/klær på salg/i billig butikker, de som ikke har førerkort(dårlige foreldre, naturligvis) og de som har menn som ikke bidrar hjemme, noe som selvklart er mødrenes feil fordi de da har valgt en feil mann og det er jo så synd på barna til disse menneskene.. Men, det er mye morro her da, mange innlegg som er latterlig idiotiske og fordomsfulle! God underholdning:)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #11 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg syns det er forskjell på forumene jeg. Jeg er aktiv på småtroll 0-1 og jeg opplever å få masse hjelp når jeg lurer på noe! Det er mange snille jenter der ute. De sender smil og oppmunting. Jeg er derimot litt mer forsiktig her på anonymforumet. Her får man slengt dritt med engang, så jeg er lite aktiv her inne. Jeg er igrunn ikke redd for å bruke nicket mitt, da jeg står for det jeg sier, men jeg ønsker likevel å være anonym enkelte ganger.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #12 Skrevet 18. oktober 2010 Fordommer vet jeg ikke, men har iallefall blitt oppmerksom på at det finnes veldig mange grusomme kvinner der ute.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #13 Skrevet 18. oktober 2010 Tja, egentlig litt av alt. Synes jeg lærer mye her inne, spesielt om kvinners indre liv, om man kan kalle det det. Hobbypsykologen i meg synes det er interessant. Men jeg tar ikke ting til meg, for jeg har skjønt at den som kritiserer meg kan være en kvinne som er helt annerledes enn meg i alt, og da er det ikke noe vits i å bli lei seg. F.eks. kan hun som kritiserer at jeg setter ettåringen i barnehagen, være den som klager over at hun ikke får jobb, er er blakk e.l. i neste innlegg. Jeg prøver alltid å være ærlig og ikke såre, men dette er et anonymforum, og folk må tåle å høre ærlige svar også da.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #14 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg har lært mye om bilseter og hvor viktig det er at det er bakovervendt, noe som er positivt. Har ikke fått flere fordommer..jeg skakker litt mer på hodet når noen går forbi med teppe tett over vogna bare
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #15 Skrevet 18. oktober 2010 BIM har ihvertfall bidratt til å gi meg nye fordommer. Makan til syting og springing til legen for å få sykemeldinger for den minste ting. Har økt mine fordommer mot sykmeldte gravide. "Er det egentlig en god grunn til at du sitter hjemme på ræv og får mine skattepenger inn på konto?" Jada, enkelte har risikosvangerskap, men prosentandelen som klarer å grine seg til en sykemelding er skyhøy! Begynner å bli lei av å gjenta at graviditet IKKE er en sykdom. Og det kommer antakeligvis til å hagle inn med svar fra hjemmesittende gravide som føler at de må rettferdiggjøre sykemeldingene sine, og la meg bare si med en gang: Gjesp. De som virkelig har grunn til å være hjemme, har ikke behov for å rettferdiggjøre legens beslutning. Det er har derimot alle de som har grini seg til ekstra sofatid.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #16 Skrevet 18. oktober 2010 Det er jo ikke rart at man får fordommer her inne. Leser jo ofte innlegg som er så dumme, di må jo bare være oppdiktet. Enkelte er hysteriske fordi di ikke får baby på 1.forsøk, og tror alle her inne har jordmorutdanning. Den beste jeg har lest i dag, handlet om : kan 5 åringer spise pølse i brød??!.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #17 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg er overrasket over at det i 2010 finnes såpass mange dumme, navlebeskuende og sneversynte kjerringer med sin "moralske" pekefinger høyt hevet som det dib gir inntrykk av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå