Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Stadig vekk ser jeg innlegg her inne, om pappaer som ikke stiller opp for barna sine (da mener jeg barn de får utenom forhold osv), og hvor dømmende folk er med sp.mål som f.eks: "hvordan klarer du å være sammen med en som ikke tar ansvar for barnet sitt". Og da lurer jeg på: Hvorfor skal det være sånn at vi jenter alltid skal kunne "tvinge" menn til å få barn. En ting er at det er opp til oss om man skal ta abort, det synes jeg er greit, siden det tross alt er vår kropp osv. Og jeg er også fullstendig klar over at man er to om det, og at man vet at man kan bli gravid ved sex. MEN, hva når dama lyver og påstår at hun går på f.eks p-piller, eller slurver med de med vilje for å bli gravid. Hva når dama bruker en graviditet bare i ett patetisk håp om å bli sammen med fyren, eller hva om kondomen sprekker? Synes dere virkelig det da er rettferdig at mannen bare skal bli "tvunget" til å bli pappa? Jeg kan forstå det om det er i ett forhold, eller om mannen ikke tenker over prevensjon, eller kanskje først vil ha barn for så å nekte når det først blir. Men jeg har full forståelse for at menn trekker seg unna om det er ett spill fra dama sin side, og de ikke får sagt noe som helst! Såklart er det synd i ungen oppi alt det her, men mange barn vokser opp med bare en forelder nå for tiden, og de fleste klarer seg veldig bra. Dere må også huske på (utifra hvordan jeg har forstått det), at menn ikke knytter seg på samme måten som oss, og når da barnet i tillegg er hos kun mor og det er uvennskap mellom dem, så vil de ha lettere for å skyve unna følelser for det barnet. Fordi de har ikke blitt kjent med barnet og knyttet noe bånd.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Helt enig med deg, HI. Vi kan ikke forvente noe av en mann som har gjort det klart at han ikke vil bli pappa. Har han derimot vært med på notene hele veien til ungen blir født, da forandrer det seg!!!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Forstår hva du mener. Og fks der hvor dama lurer mannen med og si hun går på p-piller men ikke gjør det så har hun tvingt et ansvar på mannen som han ikke ville ha eller var klar for. Men mannen burde også ta ansvar når det kommer til sex, om mannen er usikker om kvinnen går på p-piller som hun sier eller annen prevansjon så burde han bruke kondom... Men det neste de burde komme med nå er prevansjonmiddel for mannfolk. Da vil man nok slippe unna med mye av dette. Om mannen ikke vil ha barn eller unngå og gjøre ei gravid ved et engangstilfelle så kan han også bruke annen prevansjon enn kondom. fks p-piller for menn eller noe slikt. Det er synd at et kvinnfolk kan være så egoistisk fordi hun vil ha et barn at hun nesten driter i hvem hun får barn med og om han kommer til og stille opp eller ei. Så håper snart det kommer bedre hjelpemidler for mannen slik han slipper og bli ufrivillig far.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Ja, jeg syns en kan tvinge en mann til å bli far. Grunnen er at barnet har rett på en far, og å bli forsørget av denne. Akkurat det har ikke med mors valg å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Som jeg sier: Hvis en er gammel nok til å ha sex, så er en gammel nok til å ta ansvaret av det som kan skje ut ifra det også! Og her innligger det jo selvfølgelig at prevensjon ALDRI er 100% sikkert til å stole på! Hvis mannen er usikker på om dama går på p-piller, og livredd for å bli pappa så får han bruke kondom itilegg! Det handler ikke om å tvinge noen til å bli pappa, det handler om hva konsekvensene av det å ha sex kan føre til! Og det er en alltid to om! Kjæresten min var i starten livredd for at jeg skulle bli gravid(tiltross for at vi brukte prevensjon), sa til meg at hvis jeg ble gravid så måtte jeg ta abort osv osv. Men jeg sa til han at hvis han er sååå redd for at jeg skal bli det, så lar han være å ha sex med meg! Nemlig pga at prevensjon aldri er 100%sikkert!!! Og det er noe som alle vet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå