Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Hun nærmer seg året og har siden hun var baby vært svært krevende. Men nå er det ekstremt. Hun skriker sint hele dagen. Er fornøyd og rolig rett etter hvil og mat. Men allerede etter en halvtime kan hun sutre og skrike sint bare jeg går fra henne og inn på stua. Kommer krabbende og hyler av raseri. Sitter sjelden i ro og pusler. Hun får nok søvn, spiser godt, luftes hver dag og treffer andre barn flere timer hver dag. Men ser hun skiller seg ut. Sint, sur, misfornøyd og skrikende. En biltur på 30 minutter er et mareritt. Dra på besøk og få besøk et et mareritt. Ikke vil hun ha klem og kos heller. Vil bli løftet opp for så legge seg som en strak statue og sklir av fanget. Spesielt ettermiddagene er ekstreme. Er så sliten og fortvila. Hun skal snart 3 dager i barnehage og gruer meg. For hun er enda verre ute blant folk
tine0810 Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Det hørtes ikke bra ut, stakkars dere. Hva med å bestille en time på helsestasjonen, snakke med helsesøster? Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Vondt i magen? Ved hard mage så prøv laktulose og selvsagt svisker. Kanskje hun har en brist i et bein eller noe. Ville tatt henne til lege og evt fysioterapeut. Helsestasjonen kan henvise til fysio, det er gratis. Manuell terapeut også.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Kan være at hun har mat allergi eller noe sånt. Så trur jeg hadde tatt henne med til lege og fått testet henne
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg hadde tatt henne med til lege®. Hun har nok vondt et eller annet sted.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #6 Skrevet 18. oktober 2010 Takk for svar. Ja får nesten ta en tur til legen. Har liksom ikke tenkt matallergi eller forstoppelse pga avføringen er helt ok. Men så er jeg ingen ekspert der heller. Nå er det lenge siden jeg har vært på helsestasjon. Har vegret meg litt for å kontakte de. Synes helsesøstren vi tilhører er litt sær og ukompetent. Så tror jeg søker hjelp litt andre steder. HI
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #7 Skrevet 18. oktober 2010 Høres mer ut som matallergi enn forstoppelse. Men for å sette det litt på kanten, det kan jo hende at datteren din har en sykdom, tenker lett form for aspergers eller autist..... Dra innom legen eller helsesøster, evt kontakt PPT i kommunen din hvis det viser å ikke være noe fysisk med barnet....
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #8 Skrevet 18. oktober 2010 Til opplysning til uvitende anonym 13:18 Autisme og aspergers er INGEN sykdom, det er faktisk en tilstand. En sykdom blir man frisk.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #9 Skrevet 19. oktober 2010 Herregud så utenktsomt å nevnte autisme og asberger som mulig årsak. Du vet alt for lite til å forslå noe sånt, og da kan du igrunn bare la være å gjøre det. Det kan finnes 1000 årsaker til at barnet oppfører seg som det gjør, ikke noen vits i å uroe mamman alt for mye heller. Gutten min har gått gjennom fustrerte faser han også, det er ikke sikkert det er annet enn det.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #10 Skrevet 19. oktober 2010 Dette er muligens helt på jordet, men kan hun ha refluks? Dvs sure oppstøt/halsbrann. Gulpet hun mye som baby? Kan være et tegn, men trenger ikke. Min baby var ekstremt sutrete og skrek i 5 mnd. Vi fant aldri helt ut av det, men tror det var magetrøbbel/stivhet i nakken og halsbrann, en kombinasjon. Hun er nå bra nå da hun er 9 mnd. Verdt å prøve syreregulerende medikamenter for å se om det hjelper.(Hør med lege). I og med at skrikingen starter etter måltd og hun nekter å ligge på dere så slo dette meg...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #11 Skrevet 19. oktober 2010 Takk for tips. Er det mulig med halsbrann så seint? Skal ha det i tankene. For hun gulpet mye når hun var mindre. Men ikke så mye nå lenger. Hun sover greit på natta da. Heldigvis! HI
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #12 Skrevet 19. oktober 2010 Kan hun ha ørebetennelser/trykk i mellomørene som gjør vond og som gjør henne urolig? Du bør få henne utredet, det høres svært slitsomt ut for dere alle.. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #13 Skrevet 19. oktober 2010 Ja det er slitsomt. Har legetime klokken 11 i morgen. Får vel neppe et svar i morgen. Men håper vi blir tatt på alvor. Tenkte å kanskje filme henne på det verste, i tilfelle hun er rolig som et lam hos legen så de får sett det med egne øyne. Håper de ikke avfeier med at ettåringer er sinte og vanskelige. HI
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #14 Skrevet 20. oktober 2010 HI Vært til lege i dag. Ble der ikke så lenge og hun var selvfølgelig rolig som et lam der. Vi skal på sykehuset å ta en del blodprøver for en mulig allergi. Ellers anbefalte hun å ta det opp med helsestasjon. Så ikke særlig klokere ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå